Hoe kan ik mijn beeld op mijn TV verkleinen?

Hallo,

Op mijn kamer heb ik een Sony xd7005 49inch. Deze TV word door mij gebruikt om op te gamen en als PC monitor. Het laatste is een beetje een probleem. Want een 49inch tv op 1M afstand gebruiken als monitor is niet z'n groot succes! Nu vraag ik me af kan ik mijn beeld verkleinen dat er in mijn 49inch TV een kleiner beeld komt te staan?

Alvast bedankt

Gr rob

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (2)

De enige manier om het beeld kleiner te maken op zo'n type scherm is om de resolutie omlaag te brengen van 1920x1080 naar iets van 800x600, of zelfs naar het onwerkbare 640x480 Dit heeft te maken met het feit dat zo'n scherm wat eigenlijk voor televisie gebruik ontworpen is niet echt kan schalen, het enige wat het scherm op schaal gebied kan is van 16:9 naar 4:3(anamorph) Met 4K televisies wordt het al een stuk makkelijker want die hebben zo'n up/down-scaler wel aan boord.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat kan niet. Ga gewoon verder weg zitten. 1 meter is voor zo'n groot scherm veeeel te dichtbij. Eigenlijk snap ik al niet dat het met gamen wel werkt.