Alsje aan één oog blind bent, en je kijkt een 3-D film, zie je dan de gewone film maar niet in 3-D?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (7)

Nee. Je hebt met behulp van een bril zie je twee verschillende beelden. Met 1 oog zie je dat niet. (Is meestal wel minder eng)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar dan ook nog wel wat wazig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor dieptezicht heb je twee goede ogen nodig.

Als je ergens naar kijkt, heb je eigenlijk twee beelden: dat van je linker- en van je rechteroog. Die beelden worden in je hersenen samengevoegd, waardoor je diepte kan zien. Zo krijg je een driedimensionaal beeld.
Filmmakers gebruiken twee verschillende beelden bij het maken van een 3d-film. Die worden in het montageproces samengevoegd. Op die manier ontstaat er een driedimensionale film.

Je ogen verdelen eigenlijk de taken. Het ene oog doet het ene beeld, het andere oog het andere. Als je met één oog niet goed kan zien, krijg je die twee beelden niet. Dan zie je eigenlijk geen diepte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben aan één oog blind en ik kan dus geen diepte zien.
Ik heb wel eens een 3D film gezien en die zie ik niet als een normale film. Je kunt zien dat er een bepaalde methode gebruikt is om een 3D effect te bereiken. Sommige shots zien er gewoon te aangedikt uit. Sommige shots een beetje wazig. In mijn geval is 3D dus geen moer aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor dieptezicht heb je twee goede ogen nodig. We registreren met onze ogen, maar kijken met onze hersenen. Beide ogen nemen een licht verschillend beeld waar omdat ze wat van plaats verschillen en onze hersenen plakken die beelden over elkaar.

Zelf heb ik een lui oog, dus ik kan al vaak geen diepte zien.

Wat ik gehoord heb van mensen die met een slecht oog toch een 3d film gaan zien is dat het heel erg wennen is, maar dat je ogen - nee je hersenen - zich daar vrij makkelijk aan aanpassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee , je ziet geen 3d. En je ziet ook geen 2d film als het 3d is het beeld wordt een beetje wazig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het je linker is zie je geen diepte en komt het niet zo ver maar rechts maakt niet zoveel uit bij 3 d.