Hoe moet ik mijn DVD/HDD recorder aansluiten op de rest?

Ik heb sinds kort een DVD/HDD recorder in mijn bezit. Ik wil deze zo aansluiten zodat ik digitale programma's (HD Digibox) kan opnemen die afspelen via mijn digibox. Ook heb ik een Xbox One (die ook een hdmi in heeft en waarop je dus een digibox kan aansluiten). Is het dan ook mogelijk om mijn HDD recorder aan te sluiten op m'n xbox one zodat ik zowel mijn digitale tv als mijn gameplay kan opslaan op mijn hdd van mijn recorder of kan branden op een dvd (via de recorder).

Ik heb ook nog gelezen dat het mogelijk ik om een opgenomen programma op je digibox over te zetten naar de hdd van je recorder. Is dit dan ook mogelijk in bovenstaande 'opstelling'?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Als je HDD recorder 2 hdmi-inputs heeft, dan kun je de Xbox en Digibox er los op aansluiten, dit lijkt me het beste.

Zo niet: de output van je Digibox sluit je aan op de input van je Xbox. Vervolgend sluit je de output van je Xbox aan op de input van de HDD recorder. Zo kan je de gameplay van je Xbox opnemen en anders de Xbox het signaal van de Digibox laten doorgeven en dit opnemen. Met deze opstelling kan je niet tegelijkertijd gamen en van je Digibox opnemen.

Het overzetten van een opgenomen programma kan waarschijnlijk via een externe usb opslag o.i.d.. Eventueel kan je met deze opstelling een opgenomen programma op de Digibox afspelen en met de HDD recorder openemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb dit gedaan maar wanneer ik mijn recorder opzet en hier de bron van mijn digicorder selecteer dan krijg ik een minuut lang beeld en daarna valt het beeld weg en het geluid blijft. Als ik dan overschakel via mijn digibox afstandsbediening op een andere zender komt het beeld weer een minuutje terug en valt dan weer weg.
Weet iemand hoe dit komt???