Hoe kan ik draadloos tv kijken zonder problemen?

Ik heb in mijn huis 2 tv's. Een in de woonkamer en een in de slaapkamer. Om geen draden te hoeven gebruiken van mijn modem tot aan de tv's, gebruik ik powerline adapters van het merk ZyXEL. Om precies te zijn de PLA5205. Ik heb hier heel veel problemen mee. De eerste connectie (modem > woonkamer) werkt prima. Ik kan tv kijken en beide adapters (Local & Remote) werken prima.

De connectie van de slaapkamer naar de modem in de gang wil maar niet lukken. Je zou in eerste instantie denken dat je, als je een extra adapter aanschaft, je deze kan aansluiten op het bestaande netwerk (woonkamer). Echter werkt dit op geen mogelijkheid. Ik heb dus nu in totaal 4 adapters thuis. 2 voor de woonkamer en 2 voor de slaapkamer. Een nieuw netwerk opzetten zou dus een makkie moeten zijn. Echter wordt dit tweede, nieuwe netwerk met geen mogelijkheid herkent. Zowel de local als de remote worden nooit samen herkent en koppelen werkt al helemaal niet.

Zit echt met m'n handen in 't haar, want het zou heel 'simpel moeten zijn'.

Hopelijk kan iemand mij helpen met een oplossing.

Dank,
L Maas

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Bij ons in huis wil het ook niet lukken met dit soort kastjes via het stopcontact. Ik heb me laten vertellen dat is sommige groepenkasten het probleem kan zitten. De overgang van het signaal van groep naar groep geeft dan problemen. Is het een idee om op marktplaats voor een tientje een digitenne kastje te kopen en dan een kaart bij kpn te bestellen? Als je dan al digitale tv of digitenne hebt kijk je zonder extra abonnements kosten.