Mijn tv en computer willen allebei formatteren, is er een mogelijkheid het op allebei de manieren te formatteren?

Mijn samsung smart TV geeft aan dat als ik de schijf er in doe hij geformatteerd moet worden om op te kunnen nemen. Dit heb ik gedaan, echter nu kan ik niet op mijn computer er bestanden op zetten. Is het mogelijk om op de een of andere manier te zorgen dat ik via mijn PC films op de harde schijf kan zetten (om ze op de TV te bekijken) en opgenomen programma's terug te kijken op de TV? En zoja, hoe dan? Alvast bedankt voor een antwoord!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welk bestandssysteem maakt de Samsung TV ervan? Probeer dat uit te vinden en vervolgens software te vinden waarmee Windows dat kan uitlezen. Ik wil je wel helpen, maar ik moet dan wel weten wat je TV ervan maakt. Je kan dit uitvinden door met je rechtermuisknop op de schijf te klikken en dan bij 'bestandssysteem' te kijken als je een Nederlandse Windows hebt, of 'file system' als je een engelstalige Windows hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet mogelijk. Een bekende en logische zet van de tv-makers om zo piraterij via hun apparatuur tegen te gaan. Heb precies hetzelfde met mijn tv.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ricolav, er staat bij mijn harde schijf nergens 'bestandssysteem', dus zelfs dat vind ik al niet. Er staat wel als naam bij HL-DT-ST DVDRAM GT34N, wat mij verder niets zegt. Dit staat erbij als ik druk op eigenschappen --> hardware. Daaronder staat Seagate Expansion USB Device (het is een seagate portable expansion 1TB, dus dat klinkt logisch). Ik zie ook niets wat er op lijkt. Wat nu? Alvast bedankt voor je hulp!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@MrMartijn Wat nu? Dat zeg ik toch! Het kan niet, dat is expres zo!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is het niet mogelijk om in de externe harde schijf 2 partities te maken. 1 voor opnamen en 1 voor opslag.
Ik heb dit nog niet geprobeerd, maar het lijkt mij een werkende oplossing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@tappie13 ik heb hier zelf geen ervaring mee. Aangezien dit niet zou kunnen volgens eerdere reacties hier, leek het mij zonde van de harde schijf om voor max. 15 gb op te nemen, terwijl ik 1TB heb. Ik gebruik daarom nu de schijf voor de wii spellen die ik sinds gisteren heb omgebouwd. Opgelost dus denk ik. Toch bedankt voor de moeite!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@MrMarijn ik zit zelf ook met het probleem. Ik hoop dat er iemand reageerd en weet of wat werkt. Een partitie maken is erg eenvoudig en kan iedereen met een beetje computerhandigheid. Ik laat t je weten als ik het geprobeerd heb!

Antwoorden (1)

Om kort te zijn op je vraag of je de opnames terug kan kijken op de PC: Nee.

De harde schijf is geformatteerd naar een Linux bestandssysteem en daar kan je met Windows zo 1 op 1 niets mee.
Er zijn verschillende mogelijkheiden om deze bestanden toch te 'zien' of via een Linux besturingssysteem, maar er zijn ook veel work arounds hiervoor.
Ik zal deze hier niet toelichten, want..... het heeft geen nut. De opnames zijn DRM (Digital Rights Management) beschermd en ongeacht of je de bestanden kan zien, je kan ze niet afspelen.

Waar je misschien wel wat aan hebt, even wat anders:
In de tweede bron heb ik een forum gelinkt, waar dus wel genoemd wordt, dat een deel van de hardeschijf gepartitioneerd is met het windows bestandsysteem, zodat je wel een deel van de harde schijf voor andere zaken kan gebruiken, mocht je dat willen.
Hopelijk verzacht dat het leed een beetje.