bestaat er een simpele manier om mooi geluid uit mijn tv te krijgen?

Ik heb simpele tv en een simpele dvd speler. Ik wil geen dolby systeem ofzo.

Ik dacht zelf aan 2 geluidsboxen waardoor ik mooo geluid heb bij het tv en film kijken en muziek luisteren (via dvd speler)
Bestaat er een simpele oplossing? Ik heb geen hdmi poort op de tv.
Verder heb ik een ontvanger voor digitale televisie.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

3 mogelijkheden met een versterker en twee boxen:
Aansluiten op de twee tulpaansluitingen van de DVDspeler, geluid van TV zelf uit zetten.
Aansluiten met een SCART naar tulp verloop op de tweede SCARTaansluiting.
Aansluiten op de koptelefoonaansluiting van de TV.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lees maar 2 mogelijkheden. Heb er ook geen verstand van hoor haha
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3 X achter het woord "aansluiten"....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah nu zie ik het. Die koptelefoon ingang..moet ik dan aan computer speakers denken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt computerspeakers gebruiken, maar voor écht goed geluid kun je beter een losse versterker met goed klinkende geluidsboxen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koptelefoon uitgang is juist heel goed als lijnuitgang te gebruiken, weerstandjes niet nodig. Alleen als je ze op een microfooningang aansluit zul je een verzwakker moeten gebruiken. Lijningang van versterker komt overeen met koptelefoon uitgang die op normaal volume staat ingesteld.
Overigens is het maar één van de drie mogelijkheden die ik aangeef, deze heeft wel het voordeel dat je het volume op de afstandsbediening van de TV kunt regelen.
Het beste is met een digitaal kabeltje van de digitenneontvanger naar een surroundversterker, maar je kunt ook gewoon twee cinch kabeltjes gebruiken (rood wit of rood zwart) en vanaf het digitennekastje met een oude versterker verbinden. Het prettigst is direct op een eindversterker, bij een gewone versterker kun je de cinch kabeltjes of de aux aansluiten. De versterker stuurt dan het geluid van de ontvangen zender naar je boxen. Van de tv doe je gewoon het geluid uit, de tv gebruik je dan alleen maar om beeld te maken. De digitale ontvangers die ik ken hebben ook een volumeregeling via de afstandbediening. Ook kun je de kastjes goed als radioontvanger gebruiken.