Wanneer komen de commerciele zenders in HD beschikbaar?

Ik heb Ziggo. Ik heb wel gelezen op diverse fora dat het afgelopen zomer zou moeten komen. Het is alweer bijna zomer, waar zijn ze dan???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (1)

In de loop van het komende jaar zal men het aanbod uit gaan breiden men is nu druk bezig met voorbereidingen
Ziggo loopt wat achter op andere aanbieders van HD tv

Toegevoegd na 5 minuten:
Ziggo heeft altijd het beleid gehad dat de abonnee zonder extra kosten naar HD versies van bestaande SD kanalen van deze commerciële omroepen zouden moeten kunnen kijken. Tijdens de HD dagen, eerder deze maand, was voor het eerst te horen dat Ziggo wellicht toch haar standpunt zou heroverwegen. Yoram Levi verklaarde toen in een discussiepanel dat Ziggo eventueel bereid is om de HD kanalen van RTL Nederland en SBS Broadcasting in een aanvullend HD abonnement te plaatsen. Dit alleen als er geen andere mogelijkheid zou zijn om deze HD zenders aan de abonnee aan te gaan bieden. Ziggo ziet liever een soortgelijke constructie als bij de publieke omroep ook van toepassing worden bij de commerciële omroepen. Hierbij geeft Ziggo dan een eenmalige tegemoetkoming aan de extra investeringskosten in ruil voor doorgifte van de HD zenders in het basisaanbod.
Nu lijkt dat RTL Nederland en SBS Broadcasting niets voor een dergelijke constructie voelen lijkt Ziggo toch ruimte voor doorgifte in een aanvullende HD abonnement open te laten. “Het is nog steeds ons standpunt om zenders die we nu in SD doorgeven, zodra ze beschikbaar komen in HD, binnen het pakket te houden waar de SD zender zit. Kortom als klant betaal je niet meer. Dit standpunt staat onder druk omdat met name RTL en SBS extra inkomsten willen uit die HD doorgifte. Of het ons dus lukt om ons standpunt te handhaven is de vraag” is het licht dat Ziggo woordvoerder Gradus Vos nu over de ontstane situatie laat schijnen

Toegevoegd na 5 minuten:
men is nu aan het onderhandelen met sbs en rtl