Hoe sluit ik een home cinema set aan die een andere kleur stekkers heeft?

Ik heb een nieuwe tv en wil de dvd speler aansluiten, maar daar zitten een rode een gele en een witte stekker aan. Op de tv zitten echter een rode, groene en blauwe aansluiting.
Ook heb ik een scart aansluiting, dat past wel.
Heb ik dan de gekleurde kabels nog nodig?

Toegevoegd na 1 uur:
Bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

De aansluiting van uw dvd speler zijn geel (=beeld), rood en wit (=geluid). Deze 3 samen staan gelijk aan de scart aansluiting. Het beste is dus om de scart aansluiting in de tv te stoppen. De aansluiting op uw dvd speler zijn analoog (de geel, rood, witte aansluiting en de scart aansluiting zijn analoog)

de nieuwere aansluiting op uw tv: rood groen en blauw zijn digitale aansluitingen en de gegevens worden gecodeerd verzonden (ik weet dan ook niet precies waar ze voor staan).

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om zonder een apparaat tussen de dvd speler en de tv de analoge aansluitingen te transformeren naar digitale aansluitingen. (geen simpel verloopstukje dus).

Toegevoegd na 1 minuut:
De geel, rood, witte kabel en de scart kabel versturen dus allebei dezelfde gegevens. Er is er dan ook maar één van deze nodig om te werken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De rode groene en blauwe kabels zijn voor betere kwaliteit beeld, ietsje minder dan HDMI. Je hebt ze niet nodig i.c.m een scart kabel (je hebt ze überhaupt niet per se nodig).