Worden nasynchronisatie- stemacteurs ook gecast?

Hoe word er uitgekozen wie die nasynchronisatie stemacteur is in bijvoorbeeld een Nickelodeon programma. Is dat net als bij gewone acteurs dat er gewoon een castingdag ofzo is? En hoe zou je nasynchronisatie acteur van een personage in een nickelodeon programma kunnen worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is gok ik een vrij kleine groep mensen die constant weer voor vaak dezelfde zender/productiegroep de stemmen doet. Veelal theater/musical/tv-acteurs die dat ook doen. Als je zelf dat wil gaan doen is een opleiding tot acteur (lees theater opleiding) het meest logische. Tegenwoordig is misschien zelf een tekenfilm maken met je stem en op youtube gooien om zo bekendheid te krijgen nog een slimmere zet. Er zijn geloof ik ook wel cursussen om stemacteur te worden. http://www.stemacteren.nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stemartiest#Nederlandstalige_stemartiesten

Het beste antwoord

Men zoekt bij nasynchronisatie naar een stem die bij het karakter van de stripfiguur/mens past. Er is een database van stemmen. Je kan je stem daarin laten opnemen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is daar een website voor?
Ivana
10 jaar geleden
http://www.voicearchive.nl/onze-stemacteurs/
Antoni
10 jaar geleden
Dat is een bestand van een commercieel bedrijf. Het is wel een heel uitgebreid bestand, maar het is geen database van alle stemmen! Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er zo'n database bestaat.