Waarom worden sommige afstandsbedieningen zo gemaakt, dat men op de sensor moet richten?

Ik heb een aantal afstandsbedieningen voor televisie, decoders, DVD recorders, die men precies op de sensor moet richten. Er is echter ook eens een vraag gesteld in goeievraag, waarom afstandsbedieningen ook werken als men niet op de sensor richt. Waarom worden aan mij dan afstandsbedieningen geleverd, die alleen werken als ik die op de sensor richt? Kennelijk kan het toch anders. En zijn mijn afstandsbedieningen vervangbaar?

10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je moet altijd op de sensor richten. Als je de afstandsbediening ergens anders op richt komt de straal door weerkaatsing op de muur bij toeval tocht weer op de sensor terecht en lijkt het alsof het altijd werkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ligt aan het soort afstandsbediening. De meeste afstandsbedieningen voor in huis werken met infrarood, deze moe je richten. Er zijn echter ook afstandsbedieningen die werken met radiografische straling, en deze hoef je niet te richten.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Radiografische afstandsbediening bestaat inderdaad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die van je Playstation werkt via Bluetooth.