Caiway kabeltv of glasvezel: wat is het makkelijkst te hanteren?

Mijn vader moet met spoed een ander TV abonnement, hij zat bij Scarlet met een kastje met een signaal uit de lucht maar omdat hij vlak bij Schiphol woont had hij last van storingen bij overvliegende vliegtuigen.

Hij kan weer naar Caiway maar dat kan via glasvezel of kabel maar een ander probleem is dat mijn vader erg veel moeite had met twee afstandbedieningen. Vaak kon hij alleen naar Ned 1, 2 en 3 kijken omdat hij het fout doet met de scarlet afstandbediening.

Is er een systeem wat voor hem makkelijker is? Maakt het uit of het glasvezel of kabel is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo Pelle,
Kabel of glas maakt niks uit. Snelst is wat hij al heeft liggen :)
Voor he bedieningsgemak zou je kunnen over wegen om een programeerbaar afstandsbediening te nemen. Deze zou je dan zo kunnen instellen wat voor hem het makkelijkst is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voorbeeld afstand bediening:
http://www.hetonderdelenmannetje.nl/konig-afstandsbediening-universeel-programmeerbaar-zwart-p-2525.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik betwijfel of die handig is, hij heeft namelijk geen pc ;) Wij snappen het ook niet hoor, we hebben het tig keer uitgelegd, nummertjes op de ab's geplakt (eerst 1 dan 2) maar omdat het ook lang duurt voor de tv aan gaat (daar hebben mijn kinderen ook moeite mee gehad) klikt hij op van alles en dan gaat het mis. Hij kijkt volgens mij al anderhalve maand alleen naar 1, 2 en 3 omdat hij denkt (?) dat de afstandbediening van scarlet stuk is. We willen gewoon dat die man tv kan kijken en naar de zenders die hij wil zonder ons te moeten bellen want het blijkt dat wij geërgerd raken en hij ook en dit verpest de hele familieband zo. Je gaat niet even 4 of 20 of 40 km rijden om de afstandbediening om te zetten ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
:) Snap ik. Ik zou dan ook eerst deze voor hem programeren.
Ongeduld is een oorzaak van veel ellende. :p
Heeft Caiway nog analoog? Voordeel hiervan zou zijn dat laden van zender sneller gaat en er maar 1 afstand bediening (tv) nodig is.
Nadeel is kwaliteit.

Het beste antwoord

Kabel, en dan gewoon analoge kabel. Een AB ..... .
Anders een nieuwe tv met CI+ module. Sinds ik dat heb is het weer zoals vroeger, maar dan met de kwaliteit die je wil.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een nieuwe tv wordt geen optie, die hebben we hem in februarie gegeven ;) Analoog, kan dat nog????
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met Caiway niet meer zie ik (UPC en Ziggo wel). Maar en nou komt het ... met glasvezel kan dat wel. Er wordt dan een extra aansluiting op de modem gezet en dan heb je analoge kabel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.telfort.nl/klantenservice/glas/Internet-tv-bellen-via-glasvezel/TV/Analoge-TV.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"die hebben we hem in februarie gegeven ;)" En toen heb je natuurlijk goed opgelet dat het er een met CI+ was, zodat je gelijk van het 2 AB probleem af bent?! Dus hoef je nu alleen nog maar een module +kaartje aan te schaffen. http://www.kieskeurig.nl/lcd_tv/alle#new=N&page=1&sort=price&order=asc&q=&rq=&ps=10&pcode=tv_lcd&qcode=lcd_tv&min_default=44&max_default=4599&min=44&max=4599&bs%5Bf65295%5D=open&f65295%5B%5D=97251
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor het meedenken maar voorlopig (ik ga jullie er niet mee vermoeien) heeft hij een scarlet ding voor internet (gebruikt hij niet) en vast bellen. Caiway kan daar dus niet op denk ik? We willen zo snel mogelijk van scarlet af en dat duurt nog tot februari, we kunnen/willen dus geen glasvezel van scarlet caiway glasvezel en scarlet modem zal ook wel niet kunnen. Zo lastig dat we nu zo snel moeten beslissen anders zit hij echt zonder tv.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen idee want TOEN hadden we dat dubbele afstandbedieningen probleem nog niet. Sorry, ik houd er ook niet van als er steeds nieuwe informatie komt maar je wilt werkelijk niet weten wat wij de afgelopen 4 mnd hebben meegemaakt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je neemt in de regel nooit internet van de een bellen van de ander en tv van de derde (hoop rekekeningen). Je kijkt of je vader in aanmerking komt voor glasvezel van een provider en dan kies je dus alle drie als hij alle drie gebruikt, vaak kan je gewoon je nummer behouden en bij veel (niet alle!) providers kan je analoge kabel krijgen via je glasvezel verbinding zodat je gewoon zoals vroeger met een AB werkt. Zo iets bijvoorbeeld: http://www.telfort.nl/internet/alles-in-1-basispakket-1tv/ 1 rekening
3 diensten (waaronder analoog)
1 AB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En kijk even na over CI+ slot in de TV zit bij het volgend bezoek. Of beter schrijf even het typenummer over en post dat op GV.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nog meer info: we mogen plotseling van het TV abonnement af maar de andere dingen (internet, vast telefonie en mobiel) daar zitten we nog aan vast tot aan februari. Je helpt mij goed, probleem is dat ik geen bal snap van die glasvezel. Hij zegt dat ze dat deze week hebben aangelegd maar dat hij daar binnenshuis ook nog wat mee moet doen. Zucht... ik heb hier geen zin in en geen tijd voor ;) Scarlet dumpt ons tot onze verrassing van het ene op het andere uur en opeens moeten wij van alles uitzoeken. Ik ben al blij dat ik net een mail kreeg dat hij nog wel even tv kan houden als wij dat willen (ja duhhh geen mens verwacht dat je 3 uur na een klachtenmail al weg kan daar....).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou je even van voren af aan willen beginnen, ik ben de draad ook even kwijt. Wat heeft hij nu(en van wie), en wat zijn de mogelijkheden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met caiway is analoge tv overigens uitgesloten (dus een AB).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap eigenlijk niet hoe je niet van Scartlet af kan? Was er iemand zo slim om een jaarcontract te nemen ipv van een maandelijks opzegbaar plan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het IS ingewikkeld. Mijn vader had internet, mobiel bellen en vast bellen bij scarlet.
TV bij caiway In december heeft een oetlul van scarlet hem gebeld en hem een tv abo aangesmeerd, vervolgens hebben we geen brief gehad om daar weer binnen 8 dg vanaf te komen en kreeg hij in januari een decoder van scarlet (ik heb wat gekregen maar ik weet niet wat het is). In februari wisten we eindelijk hoe het zat en omdat caiway toevallig zijn voorwaarden had gewijzigd konden we daar per 1 maart vanaf want van scarlet konden we niet meer af (heb meteen geregeld dat ze mijn vader nooit meer mogen bellen). In maart bleek dat hij moeite had met al die afstandbedieningen en sinds een paar weken ook geen beeld door overvliegende vliegtuigen. Daar wilden ze wel een monteur voor langs sturen maar dat zou geld kosten als hij niets kon aantonen (en ja, er vliegen niet altijd vliegtuigen over). Afgesproken dat mijn vader zou bellen als er vliegtuigen waren maar dat lukte hem om diverse redenen niet (oud, beetje dement aan het worden). Gisteren heb ik een brief en mail gestuurd dat ik het gesprek van dec wilde beluisteren om eens te horen of hij echt wel begreep wat hem werd aangesmeerd (als we niet van caiway af konden hadden we dus wellicht een jaar lang dubbel betaald voor tv). Omdat ik ook geklaagd had over de vliegtuigen bleek dat opeens reden genoeg te zijn om van het tv abo af te komen maar zonder dat ik vandaag had gemaild had hij dit weekend al geen tv meer. Ik zie nu echt door de bomen het bos niet meer, ik zit bij ziggo en ik wil gewoon tv bij hem die makkelijk te bedienen is. Tot februari ging het prima bij caiway maar had hij slecht beeld vaak. Daarom hebben we hem die nieuwe tv gegeven. Hij zegt dat ze deze week glasvezel bij hem hebben aangelegd maar hier zouden ze het ook gaan doen (lukt nog niet, te weinig abo's) maar ik ben 100% tevreden over ziggo en ik zie geen voordelen in glasvezel. Als dat voor mijn vader ook alleen maar meer gedoe geeft wil ik dat ook niet. Het plan is om per 1 februari (als we af zijn van het jaarabo bij scarlet, per maand lijkt mij niet mogelijk maar goed het is hem aangesmeerd en uit coulance beginnen ze volgende week niet met een nieuw jaarcontract) helemaal weg te gaan bij scarlet en naar caiway te gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal naar caiway is prima, dan heb je tot februari om er rustig achter te komen of je vader een CI+ module heeft en dus gewoon via zijn tv-AB kan zappen naar digitale kanalen. Merk+typenr opgeven voldoet dan. Iets anders zal de boel op dit moment alleen maar ingewikkelder maken lijkt me (dubbele providers e.d.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou nee, we moeten NU een ander TV abo....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tot februari had hij hetzelfde systeem: TV van caiway en internet, mobiel en vast telefoneren via scarlet en inderdaad we waren toen al van plan dit te veranderen maar we zaten dus weer vast aan een jaar abo tot 1 februari 2014. Ik ga je het nog sterker vertellen: in maart 2011 probeerden we internet, dat lukte hem niet. Ik wilde dat dus in januari 2012 opzeggen maar die oetlullen hadden hem net daarvoor in december ook opgebeld en hem NOG een jaar contract aangesmeerd. Hij wist dat hij geen internet wilde maar hoe ze het voor elkaar kregen, ik weet het niet.