Hoe noemde men een beeldscherm toen het idee kwam een beeldscherm te maken?

Ik bedoel zegmaar: iemand had het idee om een computer of televisie te maken, maar om zoiets uit te leggen aan de medemens, wat voor woorden werden daarvoor gebruikt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou het geen 'beeldscherm' geweest kunnen zijn? Een heel duidelijk woord ook wie nof nooit een monitor heeft gezien, kan begrijpen dat dat een scherm is waar je een beeld op laat verschijnen.

Antwoorden (3)

Men noemde het in de beginne: een beeldbuis......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het allereerst ding dat er op leek, noemden ze een Braunbuis.
Die is uitgevonden nog voor er een computer bestond, nog voor 1900. En toch was het eigenlijk al een beeldscherm. Een beeldbuisje.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Oscilloscoop.