In de mediamarkt heerlen NL is de Philips 47PDL6907H/12 LED tv 300 euro duurder als in Herzogenrath Deutschland. Hoe kan dat?. Is zelfde firma

Het is ook nog eens een nederlands merk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Antoni
11 jaar geleden
Misschien is de BTW in Duitsland lager dan in Nederland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle electronisch apparaten zijn in Duitsland veel goedkoper, ik ben momenteel zelf in Duitsland, en het scheelt al gauw 20 tot 30% met Nederland. Ditzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor drank.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De BTW is in duitsland ook 21 % Een medewerker verteld me dat het twee verschillende firma's zouden zijn, lol .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De medewerker bedoelt dat elke MM een eigen prijsbeleid mag en kan voeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er wordt ook voor gewaarschuwd in de krantjes, dat de acties soms lokaal zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tip: http://www.plattetvdiscounter.nl/product/philips-42pdl6907/?ref=kieskeurig Naast internetshop ook een echte winkel, maar een klein stukje rijden vanuit Heerlen :P.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja tomaat die tip is wel ok, maar ik wilde de 47 inch en niet de 42 inch tv hebben. Ga hem dus bij media markt duitsland halen. Ik heb wel gehoord dat er in nederland niet aleen de btw op komt, maar ook de luxe belasting vanaf 1000 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach excuus, even over het hoofd gezien. Dat van die luxe belasting heb ik nog nooit gehoord, en ik heb een hele boel "in land X is product Y veel goedkoper dan hier, dat is toch niet eerlijk-discussies" meegemaakt dus het zou me verbazen als dat zo was (anders had namelijk iemand die factor vast wel in een zo'n discussie meegenomen. In Amerika lijken de prijzen nog veel lager dan ze al zijn door dat daar de prijzen altijd ex-btw zijn omdat de btw waardes wisselen per staat. Dat argument kan ik nu wel dromen. :D Ik kan me niks voorstellen bij die luxebelasting, dit zou dan net als BTW/accijns een algemeen bekend feit zijn.

Het beste antwoord

Ook in Nederland zul je prijsverschillen aantreffen tussen de verschillende filialen van de Media Markt
Reden voor het prijsverschil kan zijn:
Algemene kosten zoals winkelhuur, loonkosten, energie, heffingen, belastingen, etc. Als deze kosten in Nederland hoger zijn resulteert dit in een hogere verkoopprijs.
Afzet markt. De markt in Duitsland is veel groter dan in Nederland. Media Markt Duistland koopt meer in dan Media Markt Nederland en kan hogere kortingen afdingen.
Regio afhankelijk, prijzen zullen afgestemd worden aan de prijzen van de concurrent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat komt omdat Nederland het thuisland van Philips is.

Nederlanders hebben een zwak voor producten geproduceerd door een Nederlands bedrijf.
Daarom is de prijs hoger.

Duitsers hebben geen zwak voor Philips.
Philips moet in Duitsland een concurrerende prijs vragen om Philips producten aan de man te brengen.

In Duitsland geld hetzelfde voor Duitse merken.
Extra brede banden voor mijn BMW waren bij de BMW dealer in Aken duurder dan bij de BMW dealer in Maastricht.

Toegevoegd na 10 minuten:
Laatste alinea:
geld=geldt
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je een dergelijk verhaal ook voor dit geval verzinnen: http://www.mediamarkt.de/mcs/product/SAMSUNG-UE40ES6710,48353,286773,286761.html http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/SAMSUNG-Series-6-UE40ES6710S,10259,346196,275027.html *voor de oplettende kijker de s achtervoeging zal voor silver staan, niet voor een technisch(dus prijsopvoerend) verschil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.mediamarkt.de/mcs/product/PANASONIC-TX-P50VT50,48353,286776,288089.html http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/PANASONIC-TX-P50VT50-3D-ACTIVE-2500HZ-2XBRIL,10259,346198,326533.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
MrTomaat misschien geldt dit niet specifiek voor dit product, maar het principe klopt wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En misschien is dit wel een reactie op de lage prijs van Philips. Maw als een fabrikant besluit om zijn produkten goedkoop aan te bieden in Duitsland zullen andere dit wel bijna moeten volgen om geen marktdeel te verliezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik woon regelmatig enkele maanden per jaar in Duitsland en het is mij opgevallen dat producten (in vrijwel alle productgroepen) in Duitsland vele malen goedkoper zijn dan in Nederland.
Nederlanders laten zich nu eenmaal meer geld uit de zakken kloppen dan nodig is.
Dat kan omdat er geen wetgeving is die stelt dat eenzelfde bedrijf in een land of meerdere landen dezelfde prijs moet voeren voor hetzelfde luxe product.

Toegevoegd na 14 minuten:
Theorie en aannames:

Overigens is het volgens mij standaard dat elektronische apparatuur in Duitsland goedkoper is dan in Nederland. Wellicht door de grotere afzetmarkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Elke winkel is vrij om de prijs te vragen die zij wil (en denkt te kunnen vangen) voor een produkt.
Kwestie van winstmaximalisatie / vrije markt.
Ik woon regelmatig enkele maanden per jaar in Duitsland op de grens van Saksen-Anhalt en Thüringen alwaar ik een huis heb en het is mij opgevallen dat vrijwel alle producten (uit elke productgroep dan ook) in Duitsland vele malen goedkoper zijn dan in Nederland.
Nederlanders laten zich nu eenmaal meer geld uit de zak kloppen dan nodig is.
De Nederlandse consument is absoluut niet mondig genoeg en laat zich alles welgevallen.
Stel ik wil mijzelf een complete keuken aanschaffen bij bijv. een internationaal bedrijf als Ikea: In Nederland betaal ik voor deze keuken €10.000,=. Dan betaal ik in Duitsland voor precies dezelfde keuken €7000,= en in Polen €3000,=. Rara hoe kan dat...?
Het loont de moeite om als u een keuken nodig heeft een auto te huren en naar Polen te rijden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+

"Stel ik wil mijzelf een complete keuken aanschaffen" (het effect van de Duitse taal :D). Duitse vrienden die nu hier zijn komen wonen noemen onze Nederlandse prijzen "fantasie prijzen". De verkoper fantaseert een prijs, de Nederlander neemt het af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hadden we toch niet terug moeten vechten in WOII, dan woonden we nu allemaal in het beloofde (duits)land.