Uit de muur komt coax... de TV heeft enkel Scart en HDMI als ingang. Wat nu??

De TV is nieuw. Kennelijk is-ie niet geschikt om met een analoog signaal TV te kijken. Belachelijk. Maar desalniettemin: hoe krijg ik nou beeld? Een converter ertussen? Een verloopstekker o.i.d.? Wie o wie geeft het verlossende antwoord...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is geen TV dus maar een monitor.
Je hebt een ontvanger nodig. (Wellicht idee om gelijk digitaal te gaan) :)
Utrecht
11 jaar geleden
Precies: elke TV heeft een antenne-ingang. Of je daarmee analoog of digitaal signaal hebt, maakt niet uit.
Ik vrees dat je geen TV hebt maar een (computer)monitor. Dan heb je een aparte tuner of receiver nodig.
bamibal
11 jaar geleden
Er moeten meer aansluitingen op zitten. Als het een monitor is, moet er ook een dvi of iets dergelijks op zitten. Is het een tv, dan zit er toch ergens een coax aansluiting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op een monitor hoeft geen DVI te zitten, mijn monitor heeft alleen maar HDMI. Dat er SCART op zit doet vermoeden dat het een tv of tv/monitor combi is, die hebben dus wel degelijk een coax ingang. Tegenwoordig willen ze wel eens haaks op de tv zitten en daardoor minder zichtbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef gewoon merk en type op dat zul je het zo weten

Antwoorden (3)

Is geen TV dus maar een monitor.
Je hebt een ontvanger nodig. (Wellicht idee om gelijk digitaal te gaan) :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De betreffende 'TV' bevat geen tuner om analoge televisie beelden te bekijken. Je zal bv. een Set Top box (Schotel, Digitenne of van je kabel provider) moeten aanschaffen.

Om gewoon analoge TV te kijken kan je ook een oude video recorder gebruiken. Je schakelt dan de kanalen met je video en het scart signaal van je video stop je in de betreffende TV.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zal dan naar alle waarschijnlijk een monitor zijn. Ook hierop kan je tv kijken echter heb je hiervoor wel een aparte (digitale) tv-ontvanger nodig. Deze losse ontvanger heeft wel een coax aansluiting.
Wil je analoog kijken dan kan je hiervoor een oude videorecorder gebruiken. Het mooiste is natuurlijk om ditgitaal te gaan kijken. Dit kan via één van de aanbieders van digitale tv, bijvoorbeeld je kabelprovider maar ook Digitenne is een mogelijkheid.

Johan van Kieskeurig.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt.
de videorecorder heeft ene COAX ingang en een scart uitgang.
een digitaal kastje ook, maar daar zit een abonnement aan vast.