Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is de reden van een stotterend beeld bij een nieuw lcd/led tv?

ik heb afgelopen week een nieuwe televisie gekocht het betreft een LG 42LS5600. Bij het aansluiten van de tv aan de computer met een HDMI kabel waren de beelden niet vloeiend. De beelden vanaf mijn computer waren 1080p dus zou goed moeten zijn.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
971
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Draait het vloeiend af op de PC? Is het een bioscoopfilm (24p)? Of je pc is niet krachtig, of je moet even kijken hoe je je PC monitor aanstuurt via je grafische adapter instellingen (Nvidia/AMD).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vooral handig is een range aan films afspelen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zou goed moeten zijn, doch u vergeet of ziet iets over het hoofd.
Dergelijke video's zijn op zich al een aardige belasting voor uw systeem.
Als uw computer bij het afspelen dit nog maar net kan verwerken, dan geeft u deze zelfde computer nog een extra belasting door het signaal via de Hdmi te versturen waarna hij zich zo nu en dan even "verslikt".
Het stotteren hoeft u in ieder geval niet te zoeken bij uw televisie.
Maar bij uw computer.
Wat u zou kunnen doen is de film converteren naar een ander formaat, een formaat die uw computer gemakkelijk aankan.
Probeer bij wijze van test het bestandje eens om te zetten naar xvid/divx en dan speel deze nog een keer af via de hdmi, een andere film mag natuurlijk ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding