Waarom start mijn tv niet op?

Ik heb een sony bravia tv, maar deze start niet op alleen het rode lampje brand. Ook als ik de stekker uit het stopcontact haal.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
He is gelukt! Ik trok de stekker er uit en liet hem zo een nacht staan nu doet hij hey weet.

Antwoorden (7)

Bij een rood lampje staat hij in stand-by. Hij gaat pas aan als je op een zenderknopje of op de aan-knop van de afstandbediening drukt. Doet hij dat niet, dan zijn waarschijnlijk gewoon de batterijen van de afstandbediening leeg.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt, als je twijfelt aan de afstandbediening, de knopjes op het toestel proberen.
Als dat ook niet werkt is het ding 'gewoon' kapot...
Hij is stuk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Druk eens wat langer op de afstandsbediening dan springt hij hoogst waarschijnlijk wel aan.
Wij hebben een panasonic en daar werkt dat prima mee.
Dus de toets iets langer ingedrukt houden op de afstandsbediening .
Succes

Toegevoegd na 3 minuten:
indien jou dit niet lukt dan even met de de afstandsbediening op je vlakke hand een tik geven het zou kunnen zijn dat de batterij is verschoven/ of even geen contact maakt hebben wij ook wel eens .
11 jaar geleden
ik heb ook een sony bravia
en moest een paar weken terug de batterijen vervangen
zelf de knoppen aan de zijkant werkten niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Druk eens op de TV het knopje zender omhoog of omlaag in. Kijk eens of er dan wat gebeurt.

Staat er iets voor de sensor van de afstandbediening (op je TV)?
ronaldP
11 jaar geleden
Probeer inderdaad eerst eens de knopjes op je tv.
doet hij niets--> kijk dan eens of het standby lampje gaat knipperen. Doet hij dit dan geeft hij een foutcode weer

Afstandsbediening controleren:
Als je een digitale camera hebt (op je telefoon b.v.) kun je deze gebruiken om de afstandsbediening te testen.
Druk een knopje in op je afstandsbediening en richt deze op de lens van je camera en kijk hierbij naar je display van je camera, dan kun je het IR ledje zien oplichten. Zie je niets dan zijn je batterijen leeg of het knopje is defect (dus doe de test met meerdere knpopjes!).

Als je hiervoor het probleem had dat hij er steeds langer over deed om aan te gaan, dan is waarschijnlijk de voeding defect. Breng hem dan naar iemand die er verstand van heeft (of naar de winkel)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even de batterijen uit de afstandsbediening (AB) halen en dan de AB openmaken en dan de printplaat goed schoonborstelen onder de hete kraan en dan direct weer heel goed opdrogen (m.b.v. een doek en een fohn bijvoorbeeld) en er nieuwe batterijen indoen. Als de TV dan nog niet reageert is de TV waarschijnlijk stuk en moet ie doorgaans gerepareerd worden door een professional.

Bij een AB komt het vaak voor dat men er op geknoeit heeft (drinken) maar dat men er pas veel later last van krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En oh ja: de batterijen kunnen dus heel snel leeg lopen in een AB waar op geknoeid is. Daarom kan het in het begin heel even helpen door er nieuwe batterijen in te doen, maar is het euvel dan alsnog heel snel weer terug.