kun je op een grote stekkerdoos waar al mijn apparaten inzitten....die ook helemaal uitzetten.dus de rode knop uit ?

mijn digitale t.v., digitale recorder en d.v.d...zijn aangesloten op grote stekkerdoos.
ik laat die knop altijd aan....gaan er geen instellingen verloren als ik die knop ook uitzet.......

Toegevoegd na 4 uur:
bij langer weggaan op vakantie b.v. heb ik dat al eens gedaan, maar toen ging mijn digitale recorder steeds naar een oranje lichtje en moest ik mijn smart card weer activeren
Dus dacht dat is niet goed........kun je dit ook doen bij laptop. helemaal uit ......dus ook rode stekkerdoos uit ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vandaar mijn antwoord;)

Het beste antwoord

ik heb hetzelfde maar ik heb alleen mijn digitale TV decoderstekker apart zitten.
Als je de rode knop gebruikt zal ie bij aanzetten iedere keer je decoder opnieuw opstarten en dat kost weer enkele minuten tijd voordat je beeld hebt.
Daarnaast is het goed om af en toe je decoder te resetten maar omdat dagelijks te doenis natuurlijk onzin.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja ga ik doen.goed antwoord

Andere antwoorden (5)

Die instellingen worden bewaard op flashgeheugen, dus het kan helemaal geen kwaad om de stroom eraf te halen. Wel is het belangrijk om de apparaten eerst "gewoon"uit te schakelen, en dan pas de stroom eraf.
bamibal
11 jaar geleden
Je kunt hem uitzetten.
Alleen voor digitale tv moet verbinding houden met de server (update's e.d.). Er kunnen gegevens verloren raken.
Ook als je een EPG (programma gids )hebt dan zal deze niet ingeladen worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De grote rode knop omzetten is hetzelfde als de stekker uit het apparaat halen. Geen probleem als je het apparaat eerst goed afgesloten hebt (dus niet op stand-by).
Het bespaart energie je apparaten echt af te sluiten / uit te zetten. Goed idee dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja ik heb dat al eens gedaan als we op vakantie gingen, maar bij thuiskomst.moest ik mijn smartcard eerst weer activeren.........dacht dat dat niet goed was.
Maar ga het weer proberen gewoon thuis iedere dag.
bedankt voor je antwoord.
Voor een smartcard is het van belang dat je elke paar weken even de decoder aan hebt zodat de activering verlengd wordt.
Als je dus de decoder aangesloten laat en de rest uitschakkelt dan heb je geen probleem.
Als je het geen probleem vindt om bij terugkomst even te wachten totdat de card zichzelf weer activeert dan kun je ook de decoder uitschakelen.
Het activeren gebeurt vanzelf als je enige tijd de decoder weer gebruikt op een bepaald kanaal, ook al kun je de eerste tijd niets zien.
Het duurt meestal tussen 10 tot 30 minuten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel Koos.hier heb ik wat aan..........duidelijk.
Ga het alvast proberen iedere dag........en als ik eens een paar dagen weg ga.kan in ieder geval geen kwaad.
Als je maar niet het doel hebt om de apparaten met deze knop uit te schakelen.
Dit kan de apparaten schade toebrengen.
eerst alles uit, dan de knop overhalen. Zaken zonder elektronica kunnen wel met deze knop geschakeld worden (lampen bijvoorbeeld).

Toegevoegd na 2 minuten:
Vroeger gingen de meeste televisies "kapot" bij terugkomst van vakantie.
Bleek deze ineens de zenders niet meer te onthouden.
Dit was een kwestie van een ontlaadde backup batterij.
Dit zou nog steeds kunnen gebeuren al gaan deze tegenwoordig veel langer mee.
ronaldP