Hoe kan ik een idee naar bijvoorbeeld Philips versturen, over een oplossing voor het kwijtraken van de afstandsbediening?

Ik heb namelijk een goed idee hiervoor. Is er misschien een mogelijkheid dat ze dit ook lezen? En dat ze er wat mee doen?
Het is inderdaad een beetje erg optimistisch, maar toch ;)

SH

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt een goed idee hebt, is het natuurlijk leuker om er zelf aan te verdienen. Ik weet niet wat je van plan bent, maar als je dit product zelf kunt maken met behulp van een lening van bijvoorbeeld de bank, kan je zelf goud geld verdienen! Maar dan moet het wel een héél goed idee zijn :P

Het beste antwoord

Ik zou als ik jou was eerst onderzoeken of het idee al niet ergens is geregistreerd.
Het komt nl. nogal eens voor dat een nieuw idee helemaal niet zo nieuw is en al eerder is bedacht.
Als het idee nog niet is bedacht is het verstandig dit idee eerst te laten registreren.
Is iets anders dan een octrooi en veel goedkoper.
Deze registratie beschermt jou tegen diefstal van het idee en laat aantoonbaar zien dat jij als eerste met het idee bent aangekomen.
Pas daarna zou ik heel voorzichtig een balletje opgooien richting de producent en hem heel voorzichtig uithoren over hoe hij hierover denkt.
GOOI NIET METEEN JE HELE IDEE OP TAFEL,WANT DAN BEN JE HET KWIJT!
Het gebeurt maar al te vaak dat een idee wordt verteld en de fabrikant er vandoor gaat met een kleine aanpassing aan jou idee zodat het niet meer jou idee is en hij vrij is om er mee te doen wat hij wil.
En ga niet in op suggesties al "Het beste idee van Nederland" want hier zitten ook nogal wat addertjes onder gras.
Wanneer jouw idee verkozen zou worden tot het beste en er daadwerkelijk iets mee gedaan kan worden,gaat een groot deel van de opbrengsten naar de programmamakers van deze show.
Eén van de nadelen van de commerciele televisie!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovendien wordt dit programma gesponsord en het product moet bij die sponsor in de schappen komen te liggen. Je kunt nog zo'n goed idee hebben, als het niet geschikt voor die winkel is om daar te verkopen dan wordt het nooit tot het beste idee verkozen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Danku

Andere antwoorden (3)

Hier is de contact pagina van Philips.

http://www.support.philips.com/support/contact/contact_us.jsp?mode=start&formid=CONSUMER¶m1=¶m2=¶m3=¶m4=&modelCategory=PC%20Producten,%20Draagbare%20mp3%20spelers,%20Afstandbedieningen&userCountry=nl&userLanguage=nl&weekDay1=Maandag%20t/m%20Vrijdag%2008:00%20-%2020:00&weekEnd1=Zaterdag%2009:00%20-%2018:00&_dyncharset=UTF-8
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eerst kijken of het al bestaat. (octrooi) En dan klein beetje laten doorschemeren aan Philips wat je hebt en wat je idee is. En dan wel patent op aanvragen! Of meedoen met het beste idee van Nederland!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is het beste idee van nederland niet een aardige?
dan breng je je idee onder de aandacht van 'iedereen' en zij helpen met het exploiteren van de rechten als dat mogelijk is.