Ik heb een groene streep op mijn Philips LCD TV (2 jaar oud). Wat zou dit kunnen zijn?

Op mijn Philips LCD TV zit sinds kort een dunne groene streep als de TV aan staat. Bij zwart beeld niet. Dit is op alle kanalen en ook in het menu.

De streep zit links van het midden.

Ik vroeg me af wat het kan zijn, of er meer problemen over zijn gemeld (bij LCD TV's) en wat de mogelijkheden zijn voor reparatie.

Toegevoegd na 4 uur:
NB. De lijn loopt verticaal en ik vroeg me af waardoor zoiets veroorzaakt wordt en of er specifiek vaker dit soort klachten zijn. De fabrieksgarantie is verlopen. Philips gaf toen 1 jaar garantie, nu 2. De TV is nu 2,5 jaar oud.

Toegevoegd na 3 dagen:
Met de winkelier is inmiddels afgesproken dat ze een deel van de kosten betalen. De TV is immers niet zo oud. De winkelier houdt zich dan aan zijn wettelijke verplichting.

Met de winkelier is afgesproken dat ik het zelf met Philips mocht regelen en die schakelen weer een andere partij in, maar Philips betaalt een deel van de kosten zag ik, want de factuur is veel hoger dan ik hoefde te betalen (vast bedrag afgesproken). Philips gaf aan dat dit probleem coulant werd behandeld, maar dat het probleem kan voorkomen.

Maar nu wil ik wel nog weten waardoor het probleem wordt veroorzaakt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verticaal of horizontaal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er gemeld wordt, dat ie links van het midden zit, lijkt het me een uitgemaakte zaak, dat ie verticaal loopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze vraag ga ik geen antwoord geven, ik ben al te vaak genept door een moderator. Het is waarschijnlijk een strikvraag waar je alleen maar minpunten mee kan scoren. Aan iemand anders de eer....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha Moolkeesje, je hebt natuurlijk gelijk. Ik had er overheen gelezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan gebeuren en ik had per ongeluk een helder moment.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Rommelen: vanwaar die reactie? Ik ben al meer dan twee jaar lid van Goede vraag en zoals je in mijn profiel kunt zien beantwoord ik vragen en stel die ook als ik ergens mee zit. Ik ben erg benieuwd wat het is en wat het veroorzaakt. @ Moolkeesje: de groene streep is verticaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Rommelen als je al bijna een hele maand GVer bent, zul je zeker al vaak door het moderatie op je vingers getikt zijn! Dat zegt dan toch wel iets over jou,lijkt me.

Het beste antwoord

Ik zou zsm de afdeling Consumentenbelangen van Philips in Eindhoven bellen.
Lijkt mij duidelijk in het scherm te zitten. Met beeldbuizen was er een bepaalde regeling en natuurlijk geldt dit ook voor jou scherm.

http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

Daar vindt je een telefoonnummer:
0800 023 0076 (Gratis nummer)
Maandag t/m Vrijdag 08:00 - 20:00
Zaterdag 09:00 - 18:00

Houdt het type- en serienummer bij de hand. Aan het serienummer weten ze exact de leeftijd van het toestel.

Zij zullen je vertellen welke procedure je verder moet volgen.

Toegevoegd na 3 uur:
Ondanks je vraag uitbreiding doe TOCH het bovenstaande
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor het antwoorden.Ik heb Philips nu op dit nummer gebeld voor een reparatie, maar ben wel benieuwd wat zoiets veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DE oorzaak is een verbindingsprobleem van de verticale lijn van pixels. Daar kan je niets aan doen. Soms moet het hele scherm vernieuwd worden. En de leeftijd is te kort, ook al is jouw zgn. garantie van een jaar verlopen. Er spelen nog economisch leeftijd een rol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb Philips gebeld op dit nummer en ze gaven niet aan waardoor het veroorzaakt wordt, maar wel dat het scherm vervangen moest worden waarschijnlijk. Philips heeft kennelijk een regeling en laat de reparatie met korting uitvoeren. Dat vind ik heel netjes. Vandaag wordt hij nog gerepareerd. Ik ben het met je eens dat de economische levensduur niet voorbij is. Maar dat moet ik niet met Philips kortsluiten, maar met de winkelier. Ik heb de winkelier ook gebeld en verzocht een deel van de reparatiekosten voor hun rekening te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens het Burg. Wetb. is de winkelier degene die het met je in orde moet maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, een winkelier is helemaal niks meer verplicht volgens mij als jij op eigen houtje naar de fabrikant stapt, zo neem je de winkelier namelijk de mogelijkheid om het probleem aan te pakken zoals hij het voor ogen heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het van Philips nog een coulance dat ze de klant tegemoet komen. Philips kan het met de verkoper weer uitzoeken of de verkoper met Philips.
In alle tientallen jaren heb ik in Philips de enigste fabrikant gekend die zo coulant is.
In het Wetboek 7 (BW) zijn alle verplichtingen van koper en verkoper geregeld.
Vroeger kon je nergens heen, maar is nu wettelijk geregeld.
De winkelier zal er niet onderuit komen. Hij verliest het toch en zal met hogere kosten te maken krijgen als een klant het doorzet.
Dus kan hij beter eieren voor zijn geld kiezen.
Overigens hoeft hij nooit een volledig bedrag te betalen.
De rechter zal het "vruchtgebruik" aftrekken en ook bekijken welke mate schuld de gebruiker heeft.
Philips doet het om het merk te beschermen. En de ervaring over de vele jaren waren de regelingen met Philips zo bevredigend dat het vaker niet eens meer nodig was om verder stappen te ondernemen. En in de nodige gevallen hebben de verkopers altijd meegewerkt.
Reden waarom ik altijd voor bepaalde dingen voor zo'n merk kies.
Je moet de juiste wegen en middelen kennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@MrTomaat: Je hebt helemaal gelijk. In dit geval heb ik eerst met de winkelier overlegd. Die vond het goed als ik het zelf oploste en de factuur opstuurde. Nu wacht ik nog op hun antwoord, maar ze gaven eerder aan een deel van de kosten te betalen. Dus de winkelier neemt zijn verantwoordelijkheid, maar ik vind dat ik door Philips Helpdesk goed ben voorgelicht en ik vond het een fijn idee dat we een maximale prijs konden afspreken. Als ik nu kijk wat ze vervangen hebben (de hele LCD plaat, dus in feite zowat de hele TV) vind ik dat ik goed ben behandeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wil antwoord @som, hoe het komt. Dat is niet altijd mogelijk.
Ik heb het probleem niet persoonlijk gezien, maar hier een mogelijkheid:
Het beeld wordt nog steeds door horizontale lijnen en verticale bewegingen opgebouwd met 3 basis kleuren rood, groen en blauw.
Zie het als een ruit, waar bij jou scherm er sch egmenten lopen voor de beeldopbouw van boven naar beneden rn van links naar rechts.
Van zo'n segment is in jou scherm eentje defect. Daar je dat niet meer van buiten af kan herstellen, moet het scherm compleet worden vervangen.
Van de service cursussen die ik heb gehad, weet dat Philips wel resear
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel research doet, om te weten als het te voorkomen is. Dan wordt er bij de verdere productie rekening mee gehouden.
Daarom registreert Philips zijn profucten in het serienummer om zo te weten als modificatie al is doorgevoerd.
Maar ook andere oorzaken zijn mogelijk.

Andere antwoorden (1)

Ik ben bang dat je TV een hele lijn vaste pixels heeft. Als je er geen gekke dingen mee gedaan hebt even controleren of je nog garantie hebt.

Sommige mensen zeggen ook dat je deze vaste / luie pixels kunt repareren. Dat zou dan met dit programma moeten; http://www.jscreenfix.com/basic.php . Daarvoor dan wel je televisie op de computer aansluiten.