hoe stel ik een av kanaal in op mijn tv ?

ik heb een samsung LE32A756R1F lcd tv maar nu herkent die op eens mijn dvd speler niet meer. deze zit gewoon via de scart aansluiting aangesloten. maar hij geeft geen beeld. de kabels zitten goed er zit een dvd in en hij staat aan alleen me tv pakt het signaal niet meer op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K

Antwoorden (3)

Check inderdaad alle aansluitingen en herstart alles. Check of het zender goed staat.
Soms wil de dvd niet lezen en blijft 't beeld zwart en zo lijkt het of die niet ontvangt.. Zo zou t goed moeten komen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eerst eens of de scart kabel in de juiste aansluiting zit.
Je hebt meerdere scart aansluitingen in de TV.
Probeer hem in aansluiting 1.
Dit is over het algemeen een aansluiting die automatisch wordt opgepakt.
En anders eenvoudig met je afstandsbediening AV1,AV2 etc.
Controleer in ieder geval of de scart kabel goed is.
Heb je een andere kabel in huis probeer deze dan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan zijn dat je uitgang op je dvdspeler kapot is, de ingang op je tv of dat de kabel kapot is. Probeer de dvdspeler eens op de andere ingang of een andere tv en probeer eens een ander apparaat op je tv. Ook kan je nog de tulpingang voor op je tv gebruiken om te kijken of dat wel werkt. En natuurlijk even een ander kabel proberen.