Hoe reken je het aantal inches van je televisie uit?

Ik weet wel dat je het diagonaal moet meten, maar mijn vraag is dus of je alleen het beeldscherm zelf moet opmeten, of ook de rand eromheen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Alleen het beeldscherm niet de rand, eigenlijk panneel. En dan delen door 2,54.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat zou een mooie worden, dan gingen fabrikanten extra dikke randen randen om je scherm heen doen om aan grotere waardes te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12" scherm en 30" rand eromheen, dan heb je een 42" tv!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net zoals bij die kinderlaptops van Vtech hehe, trouwens heb je maar een 15" rand nodig omdat een rand 2x voorkomt.
gvrox
12 jaar geleden
+1 voor de foto :)

Andere antwoorden (1)

Je kan ook de ''tag'' nummer even googleen en dan kan je daar een specificatie lijst van je tv zoeken.