Waarom gaat het beeld van een videocamera flikkeren als je van de tv opneemt, terwijl het tv-beeld dat niet doet?

Ik vroeg me dit al een lange tijd af en ik wam er net weer op. Dus ik denk, ''Ik zet het op Goeie vraag!'' :).

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat komt omdat er in elke tv een dingetje zit dat over de pixels heen gaat hij trekt steeds lijntje voor lijntje en dat gaat heel snel. Inze hersenen kunnen dat niet registreren en daardoor zie je een beeld oftewel de lijntjes kunnen niet gevolgd worden door je hersenen een camera is een apparaat en kan het wel dat is gewoon de technologie

Omdat een tv een bepaald aantal Hz heeft, bij oude tv's zul je zien dat het beeld ook flikkert. Dit komt omdat er wisselstroom op zit, en de hoeveelheid Hertz geeft aan hoe vaak hij knippert. Je videocamera beeldscherm heeft dit ook, en deze kunnen niet dezelfde Hz zijn en dus niet gesynchroniseerd lopen.

Het TV beeld flikkert op de camera ivm het feit dat het TV beeld 50-60 maal per seconde aan en uit gaat (50/60Hz.). Bij een 100Hz. tv is dit verschijnsel niet meer te zien en zal het beeld op camera dus stabiel zijn zonder flikkeringen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100