Mijn lcdtv-samsung is aangesloten op mijn versterker, echter geluid via versterker is een seconde later. Hoe krijg ik het geluid gelijk ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had dat probleem ook geloof ik, maar ik heb dat opgelost. Ik weet alleen niet meer hoe, sorry!

Het beste antwoord

Veel versterkers hebben een functie om het geluid te vertragen/versnellen. Als jouw versterker die optie niet heeft kun je proberen de versterker op een andere manier aan te sluiten op de tv (via hdmi als de versterker die ingang heeft, of optisch of analoog).

Werkt dat allemaal niet dan kun je nog een 'audio delay device' overwegen (zie link voor een voorbeeld), maar die dingen zijn met een prijs van rond de 200 euro niet goedkoop.

Soms kan het helpen om bepaald beeldverbeteringsmogelijkheden van de tv in te schakelen. De tv processor moet dan langer rekenen, waardoor een kleine vertraging in het beeld onstaat. Kans van slagen dat dit het probleem verhelpt is niet groot, maar je kunt het zonder kosten proberen.
paulus811
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Eén seconde is wel erg veel vertraging, waarschijnlijk heb je een digitale versterker. Probeer het eens met een analoge, die zijn veel sneller.