Hoe kan ik het wifi wachtwoord achterhalen zonder verbonden te zijn met het netwerk?

Ik heb een laptop en een iphone en ipad, en wil graag verbinden met het netwerk van mijn oma, maar dat is beveiligd en ik weet het wachtwoord niet, hoe kan ik dit achterhalen zonder verbonden te zijn met het netwerk?

groetjes Max

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
39.6K

Het beste antwoord

Het kan ook op een iets andere manier haha. Jij zegt 'zonder verbonden te zijn' Zie hier: http://www.alatoerka.nl/2010/07/13/hoe-moet-je-wifi-van-de-buren-hacken-tips-trucs/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan het aan je oma vragen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer je het wifi wachtwoord niet weet kun je inloggen op de router om het wachtwoord te achterhalen.

Dit doe je door het IP van de router in te vullen in de adres balk van bijv. Internet explorer. Dit moet gebeuren op je laptop, aangezien je deze met een lan kabel (internet kabel) aan je router kan verbinden, dus niet met je ipad of iphone.
Het IP van de router verschilt per router en merk. Het IP kun je vinden op de router, handleiding of door op google de naam van de router in te typen.

Wanneer je het IP gevonden hebt vul je dit dus in in de adres balk.

Er komt een schermpje naar boven waar je moet inloggen op de router. Meestal is het admin als username en admin als wachtwoord. Dit hoeft niet dit kun je ook weer vinden in de handleiding of internet.

Wanneer je oma, of wie dan ook dit heeft veranderd gelden die inloggegevens natuurlijk.

Wanneer je ingelogd bent in de router. Ga je naar het tabblad draadloos netwerk of iets in die richting. daar kun je het wifi wachtwoord opnieuw instellen.

Ik hoop dat het je zo gaat lukken :)

groetjes,

Jeroen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lekker, Wachtwoord resetten (veranderen).
Moet de rest die online wil ook de nieuwe wachtwoord hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Euh... nee als het wachtwoord eenmaal veranderd is geldt dit natuurlijk voor iedereen die wil inloggen. :) als je dat bedoeld ten minste. :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist. En hoe weten zij die?
Dan moet je dus alles bij langs gaan om het te veranderen.
Je vraagt aan je oma waar de router zit en kijkt dan op de achterkant van de router voor de SSID en wachtwoord. Ik denk dat de kans redelijk groot is dat je oma of een monteur dit niet veranderd heeft.