Condensdroger werkt niet goed, hij slaat af en wordt heel heet. wie weet een oplossing?

Filters zijn schoon. Hij draait, wordt heet en slaat daarna af. Het gaat om een Bosch Maxx 7 Sensetive

10 maanden geleden
3K
SingingCoyote13
10 maanden geleden
ik weet niet of dit behulpzaam is maar de mijne heeft 3 standen voor hitte. ik gebruik altijd de laagste, mede omdat veel was krimpt anders en het ding produceert dan een gigantische hoeveelheid waterdamp en hitte in huis. misschien dat een lagere stand beter werkt ?
Inekez1
10 maanden geleden
Blijkbaar een bekend probleem van dit model
https://www.kieskeurig.nl/wasdroger/product/153573-bosch-wtv74160nl/reviews

Antwoorden (1)

Een droger kan oververhit raken als hij zijn warmte niet kwijt kan. Oververhitting kan bijvoorbeeld ontstaan als de filters van de droger verstopt zijn, als de afvoerslang verstopt is of als de afvoer voor warme lucht geblokkeerd is.
Ook een defecte thermostaat kan ervoor zorgen dat de droger te heet wordt en uitschakelt als een beveiligingsmaatregel
Daarnaast kan de condensor verstopt raken door stof en pluizen. Dit kan de warmteafvoer belemmeren en leiden tot oververhitting.
Bosch: vaak kun je de condensor (of warmtewisselaar) van je droger zelf schoonmaken. Bij normale condensdrogers haal je de condensor uit de droger om hem schoon te maken. Meestal zit de condensor links onderin de droger. Open de klep door de sluitingen open te draaien. Nu kun je de condensor met de douchekop schoonspoelen. Vergeet niet de ruimte waar de condensor uit komt goed schoon te maken met de stofzuiger en een vochtige doek voor je de condensor terug plaatst.
SimonV
10 maanden geleden