Kun je een oude draaischijf telefoon nog in gebruik nemen?

Wij hebben een oude draaischtijf telefoon gekocht en we vroegen ons af of je die kunt aansluiten en wat er voor nodig is.

10 maanden geleden
1.7K
TurfGraver
10 maanden geleden
Of je bouwt hem om.
https://www.picbasic.nl/dtmf-telefoon.htm

Antwoorden (1)

Gelukkig wel, je kunt een draaischijftelefoon nog gewoon gebruiken. Via de KPN kun je een aansluiting nemen op het ouderwetse draadjesnetwerk van de PTT. In de meeste gevallen werkt een draaischijf nog gewoon (de KPN heeft in sommige gevallen de centrale vervangen, waardoor je toch een convertor nodig hebt). Dat heet op dit moment bij de KPN “vast bellen”
Zonder convertor kan er alleen naar jou gebeld worden en kun je zelf niet een nummer kiezen.
Toegevoegd op 3 juni 2023 16:02: tekst
10 maanden geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 maanden geleden
Dit is wel erg een bepaalde richting uit praten... Ja, onder bepaalde voorwaarden werkt een draaischijf telefoon nog. Maar bij alle andere netwerken is toch echt een converter nodig.
Ikhebgeenidee
10 maanden geleden
Dat artikel lijkt een jaar of 5 oud. klopt het nog wel?
Ik weet dat kpn bezig is om dienstverlening via het oude kopernetwerk te beëindigen. Klanten krijgen de "keuze" om over te stappen naar een ander (glasvezel) pakket.