Is 4 graden schommeling bij een dichte koelkast normaal?

Sinds kort meet ik de temperatuur van mijn koelkast. Aangezien de eerste meting hoger dan 7 graden aangaf, heb ik de de koelkast een stuk kouder gezet.

De minimum en maximum temperatuur wordt automatisch bijgehouden. Nu heb ik 's nachts de minimum en maximum temperatuur gereset. Toen werd er 1 graden gemeten. Vanochtend gaf hij weer 1 graden aan, maar las ik uit dat er maximaal 5 graden is gemeten. Een speling van 4 graden, zonder dat de koelkast is opengedaan. Ook nu staat hij weer op 4,8 graden. Dat de temperatuur een beetje wisselt had ik wel verwacht, maar 4 graden verschil vind ik toch wel veel. Is dit normaal?

ronron1212
een jaar geleden
Nee dat is niet normaal. Na laten kijken of een nieuwe kopen.

Antwoorden (2)

De bandbreedte tussen de hoogste en laagste temperatuur is afhankelijk van de hysterese van de temperatuursensor. Veelal is het zo dat hoenduurder de sensor hoe smaller de hysterese
11 maanden geleden
Ja, een temperatuur schommeling van 4 graden is normaal bij een dichte koelkast. De temperatuur kan variëren afhankelijk van de buitentemperatuur, de hoeveelheid voedsel in de koelkast en de frequentie waarmee de deur wordt geopend.
9 maanden geleden