Het vermogen van een electrische deken staat er vaak op (op het bedieningspaneel of een label op de deken).
Het max. vermogen van de mijne is 60Watt.
Stel ik gebruik de deken gedurende de hele nacht van 8 uur op vol vermogen: dat is dan 0.06kW (=60W) x 8 uur = 0,48kWh.
1 kWh kost ongeveer €0,20. Dus een electrische deken kost aan electriciteit ongeveer 10 cent per nacht.
3 jaar geleden
De mijne neemt op de hoogste stand 3 - 58 w.
Laat hem altijd een uur voorverwarmen en daarna gaat hij uit.
Stand 2- 32 W en stand 1 -15W
Eigen meting met energiemeter..