Bestaan er vrijstaande combimagnetrons met rechtsdraaiende deuren?

Als je een kleine keuken hebt is soms een hoekje rechts beschikbaar om een magnetron te plaatsen. Alleen vind maar eens een rechtsdraaiende deur. Betekent dat je altijd over je deur moet hangen om spullen in en uit de magnetron te halen. Iemand een idee waarom er alleen maar linksdraaiende magnetrons bestaan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
13.6K
Inekez1
6 jaar geleden
De meeste mensen zijn rechtshandig. Die trekken met links het deurtje open, plaatsen met rechts het gerecht in de oven en bedienen met rechts de knopjes.
Een apparaat met klep in plaats van deur kan dan handig zijn. Zelf heb ik de combi in het linkerkastje onder het aanrecht gezet, in een kastje van 60 x 60 past dat makkelijk. Als de oven aan is laat ik het kastdeurtje open zodat de warme lucht weg kan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@ Wimkees. Ik heb ze met klep alleen inbouw kunnen vinden. Zou je aub merk en type door kunnen geven? Alvast bedankt.
@Inekez1. In een kleine keuken heb je al je kastjes nodig, vandaar een stukje aanrecht opofferen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@wimkees. Dankjewel voor je reactie. Ik weet nu een merk en type. Bij EP wellicht nog verkrijgbaar. Fijn weekend.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoi Wimkees. Hij is helaas net effe te hoog. Ik heb maar 32 en hij vraagt 40 cm. Maar heel erg bedankt voor de moeite. Ook deze had ik niet gevonden.

Het beste antwoord

Zowaar, die bestaan. Op keukenloods.nl heb ik er een paar gevonden van het merk Gaggenau, de BMP250130 en BMP250100.
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoi Amadea. Zowaar. Een pluim voor jouw zoek capaciteiten, maar de folderprijzen gaan gigantisch ver uit boven mijn budget.
Maar wel héél erg bedankt voor inspanning en informatie.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ze zijn er dus toch, alleen erg prijzig

Andere antwoorden (1)

Je kan de deur om draaien net als bij een was machiene
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Bij mijn wasmachine kan ik de deur niet omdraaien .
MarcoVering
6 jaar geleden
@Jornhermans : Een magnetron deur omdraaien is onmogelijk door de hoeveelheid beveiligingen ed. die in de deur en de deursluiting gemonteerd is. Ik zou de vraagsteller zelf adviseren om naar een goede witgoed zaak te gaan en hier het probleem aan voor te leggen. Als het echt een goede witgoed zaak is zal een verkoper hier samen met de vraagsteller aan het zoeken gaan om een antwoord en dus een rechtsdraaiende magnetron te vinden. Als je op magnetronstore.nl gaat kijken zijn hier ook magnetrons te vinden met rechtsdraaiende deuren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kan natuurlijk ook je magnetron 180° kantelen, zit het deurtje ook rechts.