De waterleidingdruk is ruim voldoende om Uw CV-installatie te vullen. Mogelijk hebt U de vul-kraan van de CV niet ver genoeg opengedraaid, of het kraantje is defect.
Druk van de waterleiding is 3bar, lijkt me sterk dat deze buiten te laag is daar zouden ze heel snel achter komen. Ook al is de vulkraan niet helemaal open gaat hij langzaam maar zeker toch richting de 3bar.
Mogelijk is de manometer kapot.
De druk in de ketel heeft niets met het warme water te maken, wel met de verwarming! En met 1,2 bar druk zou die verwarming gewoon moeten werken, hoewel het raar is dat de druk niet hoger komt.
06 november 2014 13:29
Als de manometer kapot is en je blijft toch bijvullen dan zal vaak het overdrukventiel open gaan. (kijk voor de zekerheid of als dat gebeurt er geen wateroverlast kan ontstaan en zet er vast een flinke emmer onder)
Als je het water eruit laat lopen, loopt de druk dan wel (bijna) meteen terug. Als dat niet gebeurt klopt er iets niet met de manometer.
@HendrikeWitte Bij een combiketel doet het warm water het mogelijk niet (afhankelijk van ketel) als de druk te laag wordt. Meestal stopt het warme water ermee voordat de verwarming ermee stopt.
06 november 2014 13:46
Als de druk te laag is kan inderdaad de verwarming het niet meer doen. Warm water uit de kraan zit niet op dit circuit aangesloten. Als de manometer correct werkt, dan is de druk in de leiding buiten te laag. Dat zal niet snel het geval wezen.
06 november 2014 16:48
@lucuas1991: Niet rechtstreeks, wel via een warmtewisselaar in de ketel en die wordt gevoed met cv-water. (bij een standaard Combiketel, er zijn namelijk meer opties) Het warme water kan koud blijven als de druk van het cv water te laag is.
06 november 2014 17:31
Dus dan krijg je nooit warm water als je de verwarming niet aan hebt staan? Via blok of stadsverwarming wordt dit inderdaad gevoed door cv water maar in je ketel? Correct me if im wrong.
06 november 2014 17:40
Ik trek wel eens een cv ketel open, lees anders hier de antwoorden: http://www.goeievraag.nl/huis-tuin/overig/vraag/58550/centrale-verwarming-gaat-warm-water
Lijkt erop dat de ballon in het drukvat lek/kapot is. Dan kun je geen druk opbouwen. Heb dat ook een keer gehad; moest bijvullen en dan de temperatuur van de thermostaat op 30 graden zetten; binnen de kortste vloog de beveiliging eruit en kwamen ze het drukvat vervangen.