Aan een tweedehands TL-armatuur zit een vreemde stekker met wel 5 contrastekker-openingen. Wie weet hoe die aan te sluiten op een gewone stekker?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

NB: alles onder voorbehoud!

Waarschijnlijk is dit een dimbare TL.
Zie bron 2e en 3e plaatje en check daar of mijn kleurenbeschrijving overeenkomt met de aansluiting op jouw vsa. (VoorSchakelApparaat)

Je hebt 3 standaard kleuren:
geel/groen = aarde
blauw = 0
zwart = schakeldraad. (fase)

blauw en zwart sluit je aan op de polen van de stekker (en de aarde op de aarde)

rood en wit hebben een andere functie (waarschijnlijk voor naar een dimmer)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dag Jackd (20140315),
Ik heb het bedradingsschema uitgetekend. Wat je schreef, klopt daar precies mee.
Bedankt voor je uitleg. Groet
Yann Dag Jackd (20140314), Dit zou het wel eens kunnen zijn! Ik ga morgen kijken of het overeenkomt met mijn armatuur. Alvast bedankt.
Ik meld het resultaat nog terug aan je. Groet
Yann
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met deze aanwijzingen is het prima gelukt om alles goed aan te sluiten.
Yann

Andere antwoorden (1)

Niet in alle landen hanteren ze ons type stekkers. In b.v. Groot Brittannië hebben ze hele andere type stekkers. Zo zijn er nog andere landen die nog weer wat anders hebben. Er zijn wel adapters te koop die stop je in een Nederlands stopcontact, maar in zo'n adapter kunnen verschillende types stekkers in gedaan worden. Ik denk, dat je dan bij een reiswinkel of een ANWB winkel moet zijn. Misschien ook wel bij Blokker of zo.