Ik ben mbv zonnepanelen netto leverancier van +/- 500 kw de restitutie is niet zo groot is het verstandiger het overschot zelf te gebruiken?

Ik vraag me dus eigenlijk af op welk moment je beter je "eigen"elektriciteit te gebruiken ipv van aardgas....

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ligt eraan wat je ermee kan doen en wat je ervoor krijgt.
Prijs is afhankelijk van energieleverancier.
Daarna rekenen.

Volgens de bron is het verschil in prijs tussen gas en elektriciteit verwarming:
0,45 / 0,13 = 3,5

0,25 per kWh/3,5=0,07 Krijg je meer dan 0,07 dan is teruglevering voordeliger.
(zelf de goeie getallen invullen)

Waarschijnlijk krijg je iets meer, maar als je je elektriciteit nuttig kan gebruiken, bijvoorbeeld door bijverwarming op een kamer waardoor de CV in de rest van het huis laag kan blijven staan is dat waarschijnlijk weer voordeliger.