Waarom geeft de wasmachine nog steeds de foutmelding F04?

We hebben een wasmachine van Bosch, Young Generation 1600. Deze geeft regelmatig foutmelding 04. Dit zou te maken hebben met de afvoer. Ik heb alle afvoerslangen schoon gemaakt, ook de bal die er in zit. De afvoerslang buiten in de sifon zit niet te hoog. Geen rare knikken in de leiding. Alles ziet er okay uit. Maar toch, veelal op het eind van het wasprogramma, stopt hij ermee en verschijnt de code 04. De wasmachine is 11 jaar oud en nooit storing gehad.
Wie kan me helpen met deskundig advies.

Toegevoegd na 31 minuten:
Het type is Bosch WFX 322Y

Toegevoegd na 2 uur:
De afvoer is niet verstopt. Er zit geen rommel in de pijpjes van de pomp. Soms doet hij een wasbeurt zonder foutmelding. Kan het zijn dat er nog een listig slangetje zit die je gemakkelijk over het hoofd ziet en problemen kan geven. Ik weet het echt niet meer.

Toegevoegd na 1 dag:
Inmiddels probleem opgelost. Het was de pomp. Speling op het asje. Daardoor haperde de pomp. Pomp vervangen en geen foutmelding meer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit hoeft niet perse aan de afvoerslangen te liggen, het kan ook zijn dat de afvoer zelf verstopt is. Als ik jou was zou ik er een ontstopper ingooien en kijken of dit help.

Het beste antwoord

Ik kan uit je vraag niet opmaken dat je ook de afvoerpomp hebt schoongemaakt. Deze kan verstopt zijn. Aan de voorkant rechts onderin. Zie de handleiding pag32. Mocht je deze niet meer hebben:
http://www.gebruikershandleiding.com/Bosch-wfx-322-y/preview-handleiding-266397.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor het meedenken. Ik heb eea toegevoegd aan de vraag. Het vreemde is dat de machine soms zonder melding wast t/m het einde. Wel maakt de pomp soms even iets meer geluid, maar er zit geen enkel vuiltje in. Heb gewassen met 90 graden, met soda, met schoonmaakazijn, met vaatwastablet. Het begint zowat een leuke puzzel te worden.