Bakpapier heeft vlam gevat in de oven, kan dit kwaad?

Vraag zegt al.

Voor het eerst zelf een pizza in de oven gedaan (in mijn moeders net nieuwe oven).

Hopelijk zeggen jullie dat dit geen kwaad kan en dat ik het zo opniew kan proberen (deze keer beter uitkijken natuurlijk), anders heb ik en geen eten en een hele, hele boze moeder.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
26.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tijdens het voor verwarmen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt allemaal, door jullie leef ik nog! Het is gelukt, ik zit nu mijn pizza op te eten!
Ritsuka
10 jaar geleden
Kwam het bakpapier tegen de randen aan?

Het beste antwoord

Zet de oven op de hete lucht stand als je oven dat heeft (en doe de temperatuur 20 graden lager) dan wordt er niet meer iets zo heet verwarmd op 1 plek.

Op zich kan het geen kwaad maar het is wel wat apart als het bakpapier voor het eerst werd gebruikt. Doe je moeder een plezier en koop bij de Blokker een doosje met herbruikbaar zwart ovenfolie, dat kun je wel 1000 keer gebruiken, kan tegen een hogere temperatuur en je kunt het gewoon schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het bakpapier was voor de eerste keer gebruikt. Ja de oven heeft een hete lucht stand. Dan ga ik het nog maar eens proberen met de tips die jullie hier hebben gegeven. Bedankt! En ik heb zo'n trek (haha) door al dit gedoe!

Andere antwoorden (3)

Het bakpapier gaat pas ná het voorverwarmen de oven in, met hetgeen je bakken gaat er bovenop. Dus het rooster waarop je de pizza gaat bakken vul je bedek je nadat de voorverwarming geweest is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het zou kunnen dat er nu het een en ander in de oven geblakerd is. Met een vochtig stuk keukenpapier kan je dat schoonwrijven.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oeps. Denk je dat het kwaad kan dat het bakpapier in de fik is gevlogen?
Het kan geen kwaad voor de oven, deze is gemaakt voor hoge temperaturen. Verwarm je oven goed voor, op de aangegeven temperatuur en leg je pizza daarna op het bakpapier in de oven. Ruikt de oven naar brand, of de keuken, zet in de oven een schaaltje water met azijn en/of spuit een beetje water met azijn in de keuken met bijv een plantenspuit, dan verdwijnt de geur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan geen kwaad. Het is ons al 3 keer overkomen met onze combimagnetron :-$

Zorg dat er niet teveel los papier onder je pizza uitkomt want als dit het warmteelement aankomt vat het weer vlam.