Omdat je een broodrooster voor meer dan alleen boterhammen kunt gebruiken. Je kunt er bijvoorbeeld ook pitabroodjes in bakken. Die hebben vaak langer nodig dan een sneetje brood.
bamibal
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Oud brood wordt sneller geroosterd dan vers brood. Bevroren brood duurt weer langer om te roosteren. Daarom zit er een knopje op om de tijden van het roosteren in te stellen, en zelfs voor heel lange tijd. Ook het roosteren van brood kan dus niet klakkeloos gebeuren door een snee brood in de rooster te duwen en de rooster aan te zetten. Eerst even overleggen op welke stand de timer moet staan, is sterk aanbevolen om het beoogde resultaat te krijgen. Dan zal jou bammetje er lekker bruin uitkomen.