Hoe lang zou een vaatwasser van Siemens moeten meegaan?

Onze vaatwasser is nu 9 jaar oud en we gebruikten die dagelijks 1 keer. Voor het ogenblik kunnen we hem niet meer gebruiken omdat hij ofwel op 1 minuut blijft hangen ofwel pakt hij geen of te weinig water. Wat doen we hier het beste mee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
26.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die van mij was naar 4 á 5 jaar al stuk, niets meer aan te doen volgens de monteur. We hadden zelf het vermoeden dan het kwam doordat we het korte programma te vaak gebruikten.

Het beste antwoord

Volgens deze tabel zou die 3000 wasbeurten moeten meegaan, oftewel: 3000/365 dagen = 8,2 jaar.

Wellicht aan vervanging toe:

http://www.witgoedreparatietips.nl/levensduur.php

Toegevoegd na 58 seconden:
CORRECTIE:

3300/365 dagen = 9 jaar

(klopt dus wel aardig)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een vaatwasser heeft een gemiddelde vaatwasser heeft een (economische) levensduur van 3 tot 10 jaar, waarbij een Siemens zeker in het betere segment thuishoort. Maar dat geeft alleen het moment aan dat het apparaat is verouderd. Een goeie vaatwasser zoals deze zou zeker 20 jaar of langer mee moeten kunnen gaan.

Het zal dus de moeite zeker lonen eens een monteur langs te laten komen om er naar te kijken ; wellicht is het maar een klein storinkje.