Mijn wasdroger van 7kg. inhoud moet ik wel 5x opnieuw aanzetten voordat het droog is. Is dat normaal? Dat heeft hij al vanaf begin. Whirpool AWZ9777

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee, maar je was moet wel voldoende ruimte hebben. Prop jij de machine echt zo vol dat er geen washand meer bij kan dan zal het wel 5x duuren. Het beste is niet te kijken naar het gewicht maar gewoon je machine 3/4e vol doen. Dit geld ook voor een wasmachine.
De was kan dan vrij luchten tijdens het draaien omdat het niet op elkaar gepropt zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
3/4 vind ik voor een droger zelfs nogal vol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is wel raar, wat voor een type is het condens? Of warme lucht? Ik neem aan dat de droger wel goed is aangesloten, de lucht uitlaat. Met slang naar buiten ofzo?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je er nog garantie op?
Want als hij niet te vol is, maar er steeds 5 x over moet doen, dan klopt er iets niet.
volproppen zou het kunnen verklaren, probeer een (1) was te draaien en deze te drogen....... als hij het van begin af aan niet goed heeft gedaan waarom niet teruggegaan met het apparaat.....??
andere mogelijkheid verwarmings element (en ) defect?

succes, nussie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn twee dingen belangrijk met een droger :

- dat de was voldoende ruimte heeft. En de meeste drogers aan uit van kilo NATTE was, dus niet drie wassen die samen droog 7 kilo wegen in dat ding proberen te proppen.

- dat de was niet al te kleddernat is als-ie er in gaat. De was moet in elk geval gecentrifugeerd zijn.
Vermoedelijk ligt daar ook je probleem ; niet bij je droger , maar bij de centrifuge-kracht van je wasmachine. Die valt vaak vies tegen. De was moet er eigenlijk meer klam uitkomen dan kletsnat, en mag zeker niet druipen.

Is dat wel het geval, dan wordt het tijd voor een nieuwe wasmachine, of kun je overwegen een extra centrifuge aan te schaffen. Kost (tweedehands helemaal) een drol, en scheelt uren in de droger. Vergeet niet dat een droogbeurt al snel ruim een euro (!) aan energie kost. Keer vijf; tel uit je winst. Duur wassen.