Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het snoer van de stofzuiger rolt niet meer op. Wat te doen?

Het snoer is nu voor een deel uitgerold en er is geen beweging in te krijgen. Ik heb al diverse dingen geprobeerd maar niets werkt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
22.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Een harde ruk aan het snoer wil nog wel eens helpen, soms zit er een " kreukel " in het snoer en daar blijft het hangen bij het opwindsysteem .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heb ik gedaan en inderdaad zit het snoer nu helemaal vast.
Soms rolt een snoer niet gelijkmatig op waardoor het vastloopt in de behuizing en die is moeilijk of in het geheel niet te openen. De enige oplossing die ik voorlopig zie is proberen de wrijving te verminderen door er ruim teflonspray in te spuiten en als er dan beweging in komt eventueel weer opnieuw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zeker niets forseren want dan is de kans groot dat u een en ander kapot maakt en definitief beschadigd.
Ik weet niet welk merk of type het is maar weet zeker dat u die simpelweg kan demonteren.
Draai uw stofzuiger eens onderste boven en u zal wel een paar schroeven zien, evt verborgen onder een etiket, waarmee u toegang krijgt tot het compartiment met de oproller.
Nu het snoer ontrollen en netjes weer laten oprollen.
Deksel er terug op en klaar is kees zonder beschadiging.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt. Ik ga eens kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ maar let wel op: Uit elkaar is meestal makkelijker dan weer in elkaar..

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding