Waarom droogt de afwasmachine niet af?

Ze wast perfect af, maar wanneer is het eigenlijk droog, moet je dan wachten tot het koud is, of kan je ze beter openzetten als ze nog warm is. Ik heb al vanalles geprobeerd maar de helft is altijd nog vochtig.
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je nog steeds moet afdrogen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Het beste werkt het als je de machine op een kiertje zet zodra hij klaar is. De aanwezige warme lucht droogt de afwas na terwijl het vocht afgevoerd kan worden. Kunststof delen echter drogen zeer slecht en moet je inderdaad meestal met de hand nadrogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier werkt het goed om hem een paar keer te laten piepen dat hij klaar is en dan openzetten. Tegen de tijd dat ik hem leeg haal is het dan wel droog
11 jaar geleden
Aan het einde van het wasprogramma blaast de afwasmachine nog een paar minuten warme stoom in de wasruimte. Hierdoor warmt de vaat op en zal door de warmte van bijvoorbeeld het bord zelf het water verdampen. Dit werkt het best als je de afwasmachine op een kiertje zet. Zo kan het vocht wel naar buiten maar koelt de vaat niet te snel om zichzelf te drogen. Kunststof en plastic hebben een te lage soortelijke warmte en koelen dus heel snel af met als gevolg dat water daarop condenseert die zul je dus altijd af moeten drogen. Sommige glazen hebben een holle bodem waar wel eens een laagje water op blijft staan, daar is meer energie voor nodig om te verdampen dus dat zul je ook even af moeten drogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de helft van de vaat nog nat is kan het zijn dat u met een probleem zit aan de sproeiarm. Hij zal vast zitten of er zitten verschillend sproeiertjes verstop zodat het spoelproduct niet overal netjes verdeeld wordt.
Normaal kan u die centrale schroef afdraaien en dan alles netjes maken en ontstoppen. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dacht het wel.
De deur op een kier zetten is een middel om vlugger te drogen maar dan komt alle stoom in huis.
Als de machine normaal werkt hoeft dit helemaal niet.