Waarmee kan ik het gaatje waar gas uitkomt in het vriesvak van mijn koelkast maken?

Ik heb met verhuizen mijn koelkast laten ontdooien. Ook het vriesvak moest ontdooien en ik dacht ik doe dit met een schroevendraaier tot ik per ongeluk met de schroevendraaier in de zijkant een klein gaatje prikte. Als de koelkast/vriezer aanstaat komt er een sissend geluid uit waar volgens mij iets van gas ontsnapt, niet wanneer hij uitstaat. Mijn vraag aan jullie is nu: 'Waarmee kan ik dit gaatje goed maken?' Omdat we natuurlijk met een vriesvak te maken hebben zal het ook vochtig worden als ik hem weer aanzet en leek mij dat ik er niet zomaar wat tape overheen kan plakken. Wie helpt mij??
(Ik heb een Candy CRA 162)

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik wil het in ieder geval proberen, dus graag met antwoorden komen die een oplossing bieden en niet die zeggen dat het niet kan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.4K

Antwoorden (4)

Dat wordt toch een nieuwe koelkast aanschaffen, omdat het gas dat ontsnapt is, onmisbaar is voor het koelen en vriezen. Het gaatje dichten heeft geen nut meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je bent gas kwijtgeraakt. Je hebt een nieuwe koelkast nodig. Als je het gat dicht zal je koelkast niet of slecht functioneren als het gevolg van een lage gasdruk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi de leiding waar gas uitkomt is een onderdeel van de koelinstallatie en staat onder druk. die druk moet binnen bepaalde grenzen zijn anders werkt de koelkast niet.de leiding kan gesoldeerd worden. Dan moet het koesisteem vacuum gezogen worden omdat er geen zuurstof in mag zitten en dan moet het weer met freon gevuld worden.Hier heb je freon en meters voor nodig . ER zal dus een specialist bij moeten komen.Kan wel een beetje duur worden. Misschien heb je een kennis die bij een installateur werkt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allemaal waar, bovenstaande antwoorden. Maar als je geen budget hebt voor een nieuwe koelkast zul je toch wat moeten proberen. Als er nog niet te veel gas is gelekt doet-ie het nog wel. Probeer een klein schroefje in het gat te draaien. Haal dat er vervolgens weet uit, en wikkel wat teflontape (of desnoods plastic) om het schroefje. Draai hem er weer in, en dicht is het gaatje! Succes niet gegarandeerd, maar zeker het proberen waard.