wat weegt een Miele wasmachine van 1600 toeren ongeveer?

Wij willen een wasmachine kopen van Miele maar weten niet of we de wasmachine zelf naar boven kunnen dragen. Weet iemand wat een wasmachine ongeveer weegt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25.1K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet helemaal niet of het DIE wasmachine is. Een gemiddelde wasmachine weegt rond de 80 kilo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergelijk bijvoorbeeld deze
http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/miele/w5841_wps/specificaties/350561/ met bijna 100 kilo ; een redelijk gemiddelde Miele.

Andere antwoorden (2)

Alleen het toerental zegt niet zo veel ; je zou moeten weten wat het hele apparaat weegt, en dat kun je vinden als je zoekt op het merk en typenummer.

Een gemiddelde wasmachine weegt 80 kilo. Het merendeel daarvan zit in het blok beton onderin dat de wasmachine zijn stabiliteit moet geven. Die krijg je nog wel een keer je huis in, maar een trap op - of meer dan 1 - is een heel ander verhaal. Bovendien heb je aan een wasmachine slecht houvast.

Afhankelijk van waar je hem koopt, willen ze nog wel aan huis bezorgen en plaatsen, maar een trap op doen ze beslist niet standaard. Sommige bedrijven doen het helemaal NIET, anderen alleen tegen - flinke- meerprijs. Je hebt er namelijk 2 personen en een speciaal ' karretje' voor nodig om hem een trap op te trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens onderstaande handleiding voor een Miele wasmachine van 1600 toeren, weegt het apparaat maar liefst 96 kilogram! Dat til je dus niet "even met z'n tweeën" naar boven...