Een oplossing voor mijn CV? (zie extra uitleg )

Onze CV thuis verwarmt niet optimaal.
De verwarming blijft even warm, het maakt niet uit of je 20 of 31 graden instel.

Dacht eerst dat het aan het water lag dus heb ik het bijgevuld tot net onder de 2bar.

Probleem nog steeds niet opgelost.
Toen kwam ik erachter dat er op de ''ding'' waar je het temperatuur instelt ook een knopje zat.
Als je het indrukt komt er een tekentje van een kraan met een kruis erdoorheen.
Dit werkte tijdelijk de verwarming deed het weer normaal.
Maar sinds gisteren avond weer hetzelfde probleem

Ook staat er op de display een kleine vlam.

Iemand een idee?

bvd,

Toegevoegd na 2 minuten:
Als ik hier op GV ook geen oplossing vind dan ga ik de woningbouw bellen.

Toegevoegd na 11 uur:
Er staat op de cv bij verwarming 80graden.
En als ik de kraan warm water laat lopen gaat het lichtje van verwarming naar kraan en dan staat er 65graden.

Weet niet of dit wat duidelijk maakt

Het merk is Intergas Kompakt HRE

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook met het weer te maken hebben en in hoe goed je huis geïsoleerd is. Heb de laatste week ook problemen en daarvoor nooit. Ketel is nagelnieuw en net nagekeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee maar ga ook niet kloten aan de binnenkant.
Dacht misschien moet je wat instellen, temperatuur ofso.
Maar helaas werkte dat niet.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is de cv-installatie aan een schoonmaakbeurt toe. Dus ik zou je adviseren om de onderhoudsdienst te bellen en een afspraak te maken om de cv helemaal te laten nakijken en schoonmaken. Het kan zijn dat de installateur dan nog mankementjes ontdekt, die hij ter plekke kan oplossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan zijn dat de maximale (Ketel)opwarm temperatuur te laag staat, deze moet je ergens bij de cv ketel zelf instellen. Welk merk en type heb je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan wat voor 'n type ketel je hebt. Er bestaan nog ketels waarbij de watertemperatuur handmatig (op de ketel) moet worden in- bijgesteld. Met het wisselen van de seizoenen kan dat dan nodig zijn. Tijdens deze koude periode zal de ketel de watertemperatuur hoger moeten opstoken om het binnen behaaglijk te krijgen, dan in het voorjaar. Sommige ketels hebben een sensor die de buitentemperatuur opneemt en betrekt in de 'stooklijn'. Kijk dus eens naar de watertemperatuur...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet de verwarmings temperatuur omlaag zo dat deze niet gaat branden. Draai dan eens de kraan van de douche open en voel hoe warm het water is.
Doe het zelfde in de keuken (je moet dan wel de kraan van de douche dicht zetten als je dat doet). Is de temperatuur van 1 van die 2 hoger dan de ander (m.a.w. is bij een van die 2 de temperatuur wel zo hoog als die zou moeten zijn) , dan is de driewegklep kapot in de ketel. Je zult er dan een monteur bij moeten halen om deze te laten vervangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gedaan, beide kanten geeft de zelfde warmte 'denk ik'
Heet water voelen met mn hand is niet mijn sterkste punt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aah, goed dat je het merk en type vermeld.
Vraag, hoe warm is het water wat uit de kraan komt als je de warmwaterkraan van bijvoorbeeld de keuken open draait? Is dit water 60 graden of is het veel lager?
Let op, de Intergas Kombi HRE is een modulerende ketel, dus je moet de kraan volledig open zetten om de hoge temperatuur te halen. Modulerend betekend dat de ketel gaat branden naar gelang de vraag, dus beetje open draaien = klein beetje branden, verder open draaien = steeds meer branden.
Nu ik het merk weet, kan je mijn vorige vraag negeren, daar de Kompakt HRE geen driewegklep heeft. Volgende, wat gebeurt er als je thermostaat in de kamer naar 30 graden zet?
Komt er een vlammetje op het scherm tevoorschijn? Zo ja, hoe lang blijft dat vlammetje zichtbaar?
En welke thermostaat heb, merk en type? En een hele belangrijke vraag, waar hangt de thermostaat in de kamer? Hangt deze vlak bij een radiator? Hoe ver hangt die van een radiator af? Heb je misschien ook een plint verwarming thuis?
En wat voor soort thermostaatkoppen heb je op de verwarming zitten?