Ik wil graag aan SLR aanschaffen en maak bijna 75 % sport opnames snelle sporten met hoop mensen zowel binnen als buiten ik wil er 1300 voor uitgeven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (5)

Voor zover ik gevonden heb zijn er 2 toestellen die in er uit springen, de Nikon D90 en de Canon EOS 500D
ik zou er ook een 18-200mm allround of sportlens bij halen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18-200 i s niet de eerste keus, want te weinig lichtsterk. Meestal ergens in de buurt van 5,6 bij 200, is binnen beetje min.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap hem,al ben ik zelf zeer tevreden met de mijne.
moet ik er wel bij zeggen dat ik niet veel sporten fotografeer.
Het is belangrijker dat je in een goede lichtsterke lens investeert, dan in een camera. Een goede camera met een matige lens geeft een matige foto. Een matige camera met een goede lens geeft een veel en veel beter resultaat. Koop een lens die zie lichtsterk mogelijk is. Kijk naar het diafragamagetal, dat moet zo laag mogelijk zijn. Dus liever 2,8 dan 4.0 of 5,6. Bedenk ook dat een lens van matige kwaliteit mogelijk niet meer gebruikt kan worden als je later eens een meer geavanceerde camera koopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen de canon 550D. Dan heb je nog wel wat geld over voor een goede lens. En de video opnamen zijn veel beter dan die van de 500D. Je moet alleen wel handmatig scherpstellen bij video opnamen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de man/vrouw vraagt naar een FOTO camera, geen videoklungelding!
Leuke Nikon D maakt niet uit, met een goede 70-200 (nikon) of 50-150(Tokina) 2.8 en je bent het heertje (of dametje) Nikon D90 of 300s is natuurlijk prachtig, maar out of range. Canon weet ik niks van, en de rest is eigenlijk niet interessant.

Toegevoegd na 2 dagen:
Nikon D3100 €550 + Sigma 50-150 2.8 €550. Heb je geld over voor een leuke Nikon standaard lens 35mm 1.8, €200
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij sport opnames wil je vaak een zo snel mogelijke sluitertijd. Dat betekend dat de camera een goede iso waarde moet hebben. Hiermee bedoel ik de bruikbare hoogste iso waarde. Mijn camera (D80) is die maximaal iso 400. Dus eigenlijk niets. Helaas zijn het de duurdere camera's welke een betere iso kennen.

EN als je binnen fotografeert, is een lichtsterke lens ook heel belangrijk. Zeker bij sport fotografie, omdat je daarbij nooit mag flitsen.
Ook is het prettig om een goede telezoomlens te hebben, omdat je nooit echt dichtbij kunt komen en je standpunt erg wisselt.
Nadeel is natuurlijk dat die combi tussen lichtsterke EN telezoomlenzen erg duur zijn. Dan heb je het al over de 1300 euro die jij maximaal wilt uitgeven.

Helaas is het ideale niet mogelijk voor je voor het geld. Zowel de camera als de lens zullen elk minimaal 1300 euro kosten.
Je kunt natuurlijk ook een toestel en lens voor dat geld kopen, maar dan zul je een andere style van fotograferen moeten aannemen. Waarbij je juist de bewegingsonscherpte gaat gebruiken in je fotografie.
Juist bij snelle sporten kan dat erg mooi zijn.

Als je je materiaal kent (dus werken met je gebreken), kunt je betere foto's maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nieuwe Nikon D3100 kost €550 en gaat tot 3200 en opgewaardeerd tot 12800, lijkt me goed te gaan, en dan in combinatie met een sigma 50-150 2,8 van ook €550, heb je nog geld over voor een paar geheugenkaartjes en een extra batterij, of een leuke nikon 1.8 35mm standaard lens (€200)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb eens zitten struinen op het internet voor die nikon camera. Maar alle verhalen (en het stukje welke jij citeert) komen vanuit Nikon zelf. Mijn camera D80 kan tot iso 6400. Moet je echt NIET doen hoor, maximaal ISO400 is haalbaar, hoger absoluut niet. Ik heb echter nog geen voorbeeld foto's gevonden op het internet welke met verschillende iso's is genomen. Dus tot zo ver zal ik het verkoop verhaal nog niet geloven, totdat ik de beelden zie. Maar goed, nieuwe technologie zou het mogelijk kunnen maken. Ik heb de resultaten gezien van de full frame camera's op 3200 en die zijn uitstekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de review eens gelezen van zijn voorganger de D3000. Qua ruis zijn die lovend: "
Resolutie ten opzichte van ruisverhouding
Dat Nikon heeft gekozen voor een resolutie van 10 Megapixels juichen we toe, maar wat ongetwijfeld een rol heeft gespeeld is de wens om duidelijke verschillen tussen de D5000 en D3000 te creëren. De resolutie van 12 Megapixels liet in onze voorgaande test (Nikon D5000) al zien dat dit nauwelijks een negatief effect had op de ruisverhouding. In de praktijk komt het er op neer dat de Nikon D3000 tot en met 1600 ISO uitstekende tot prima kwaliteit foto’s weet neer te zetten, zodat de camera in veel omstandigheden met resultaten kan komen die tot tevredenheid stemmen. 3200 ISO behoort ook tot de opties, maar deze kunstmatige boost laat wat sneller ruis zien wanneer de belichtingscondities niet optimaal zijn.
" http://www.letsgodigital.org/nl/camera/review/210/page_4.html