Ik wil graag aan SLR aanschaffen en maak bijna 75 % sport opnames snelle sporten met hoop mensen zowel binnen als buiten ik wil er 1300 voor uitgeven.

Weet jij het antwoord?

/2500

Voor zover ik gevonden heb zijn er 2 toestellen die in er uit springen, de Nikon D90 en de Canon EOS 500D ik zou er ook een 18-200mm allround of sportlens bij halen

Het is belangrijker dat je in een goede lichtsterke lens investeert, dan in een camera. Een goede camera met een matige lens geeft een matige foto. Een matige camera met een goede lens geeft een veel en veel beter resultaat. Koop een lens die zie lichtsterk mogelijk is. Kijk naar het diafragamagetal, dat moet zo laag mogelijk zijn. Dus liever 2,8 dan 4.0 of 5,6. Bedenk ook dat een lens van matige kwaliteit mogelijk niet meer gebruikt kan worden als je later eens een meer geavanceerde camera koopt.

Ik zou zeggen de canon 550D. Dan heb je nog wel wat geld over voor een goede lens. En de video opnamen zijn veel beter dan die van de 500D. Je moet alleen wel handmatig scherpstellen bij video opnamen.

Leuke Nikon D maakt niet uit, met een goede 70-200 (nikon) of 50-150(Tokina) 2.8 en je bent het heertje (of dametje) Nikon D90 of 300s is natuurlijk prachtig, maar out of range. Canon weet ik niks van, en de rest is eigenlijk niet interessant. Toegevoegd na 2 dagen: Nikon D3100 €550 + Sigma 50-150 2.8 €550. Heb je geld over voor een leuke Nikon standaard lens 35mm 1.8, €200

Bronnen:
Sigma 50-150mm F/2.8 EX II DC HSM digital...

Bij sport opnames wil je vaak een zo snel mogelijke sluitertijd. Dat betekend dat de camera een goede iso waarde moet hebben. Hiermee bedoel ik de bruikbare hoogste iso waarde. Mijn camera (D80) is die maximaal iso 400. Dus eigenlijk niets. Helaas zijn het de duurdere camera's welke een betere iso kennen. EN als je binnen fotografeert, is een lichtsterke lens ook heel belangrijk. Zeker bij sport fotografie, omdat je daarbij nooit mag flitsen. Ook is het prettig om een goede telezoomlens te hebben, omdat je nooit echt dichtbij kunt komen en je standpunt erg wisselt. Nadeel is natuurlijk dat die combi tussen lichtsterke EN telezoomlenzen erg duur zijn. Dan heb je het al over de 1300 euro die jij maximaal wilt uitgeven. Helaas is het ideale niet mogelijk voor je voor het geld. Zowel de camera als de lens zullen elk minimaal 1300 euro kosten. Je kunt natuurlijk ook een toestel en lens voor dat geld kopen, maar dan zul je een andere style van fotograferen moeten aannemen. Waarbij je juist de bewegingsonscherpte gaat gebruiken in je fotografie. Juist bij snelle sporten kan dat erg mooi zijn. Als je je materiaal kent (dus werken met je gebreken), kunt je betere foto's maken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100