Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is een goede camera voor foto's en video's onder de €300 die ook filmt op 1080p 60fps?

ik ben opzoek naar een camera rond de 300 euro die scherpe foto's kan maken met hoge resolutie en ook in 1080p met 60 fps kan filmen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als wat meer houdt van een kleine camera zou ik gaan voor de Sony hdr-as200v of as100v dit is een goede action cam van sony.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kan een Sony RX100 van harte aanbevelen. Met 379 iets boven de begroting maar iedere euro waard. Ook kun je overwegen om een goede gebruikte te scoren. Inmiddels is de 4e serie op de markt van deze camera, maar die is met een prijs net onder de 1.000 euro ver boven budget.

Sterkte punten van de RX100 zijn de kwalitatief zeer goede Carl Zeiss lens, foto kwaliteit doet niet onder voor een DSLR, je kunt in RAW formaat foto's maken en dus alles nabewerken wat je maar wilt en om te filmen heeft de camera ingebouwde beeldstabilisatie. Ook het zoombereik is netjes en is de camera stevig gebouwd met aluminium behuizing, dus geen plastic rommel.

FPS bij filmen is 50, dus geen 60 maar dat verschil kun je niet zien, bovendien is een filmpje door de veel betere lens uiteindelijk veel beter van kwaliteit.
(Lees meer...)
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding