wat is een goede camera voor foto's en video's onder de €300 die ook filmt op 1080p 60fps?

ik ben opzoek naar een camera rond de 300 euro die scherpe foto's kan maken met hoge resolutie en ook in 1080p met 60 fps kan filmen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
1.2K

Antwoorden (2)

Als wat meer houdt van een kleine camera zou ik gaan voor de Sony hdr-as200v of as100v dit is een goede action cam van sony.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kan een Sony RX100 van harte aanbevelen. Met 379 iets boven de begroting maar iedere euro waard. Ook kun je overwegen om een goede gebruikte te scoren. Inmiddels is de 4e serie op de markt van deze camera, maar die is met een prijs net onder de 1.000 euro ver boven budget.

Sterkte punten van de RX100 zijn de kwalitatief zeer goede Carl Zeiss lens, foto kwaliteit doet niet onder voor een DSLR, je kunt in RAW formaat foto's maken en dus alles nabewerken wat je maar wilt en om te filmen heeft de camera ingebouwde beeldstabilisatie. Ook het zoombereik is netjes en is de camera stevig gebouwd met aluminium behuizing, dus geen plastic rommel.

FPS bij filmen is 50, dus geen 60 maar dat verschil kun je niet zien, bovendien is een filmpje door de veel betere lens uiteindelijk veel beter van kwaliteit.