Kunnen je ook andere lenzen aansluiten op een nikon reflex d7000 ?

Nou zijn nieuwe onderdelen nog al duur, ik dacht kunnen andere merken die goedkoper zijn ook aangesloten worden op de d7000 nikon?

Toegevoegd na 1 dag:
kunnen=kan

Weet jij het antwoord?

/2500

Veel merken maken lenzen voor de Nikon F-mount, met name Sigma, Tamron en Tokina. Je kunt overigens nog wel Nikon lenzen gebruiken op een Canon met behulp voor een adapter, maar niet andersom. Nikon lenzen zijn over het algemeen wel iets beter dan die van de concurrentie. De sensor in de nieuwe Nikons is overigens van Sony.

Als je optimale resultaten wilt hebben met je D7000, wat beslist géén beginnerscamera is, zul je in ieder geval goede optiek moeten hebben. Naast de Nikkors, die inderdaad prijzig zijn, kun je uit de catalogus van Sigma, Tamron en Tokina kiezen. Bij Tokina hebben ze geweldige groothoekzooms, bij Tamron moeie standaard en teleobjectieven, en Sigma levert van alles, van goedkoop tot duur, maar ik heb er zelf slechte resultaten mee gehad. ( ook een D7000)

Als aanvulling op voorgaande antwoorden. Mijn ervaring is ook dat sigma last heeft van backfocus. Niet heel ideaal. Tamron kan heel goed bevallen, maar je merkt toch dat het niet camera-eigen is. Nikkor objectieven zijn gemaakt voor Nikon en daarom is de communicatie uitstekend en de effecten daarmee dus ook. Inderdaad prijzig in aanschaf, let wel dat objectieven als je ze goed behandeld jarenlang meegaan -er wordt nog steeds veel gefotografeerd met analoge objectieven-. Wellicht een idee om tweedehands te kijken. Marktplaats is een goede plek, maar ook www.fotoapparatuur.nl is een goede site. Kijk hierbij onder kopje `vraag en aanbod`. Voordat je koopt probeer hem dan eerst even uit om te kijken of bijv. de AF werkt, de contactpuntjes niet roestig zijn, er geen krassen op het glas zitten en maak een aantal foto´s op diverse diafragma´s om te kijken dat je hier ook geen foutjes in het objectief tegenkomt. Als je hier rustig de tijd voor neemt, kun je best wat moois voor een goede prijs vinden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100