Welke camera voor films?

Ik wil graag met een paar goeie films maken en wil daarvoor een goede camera ik denk om een canon 5D te kopen maar ik weet niet hielend dit apparaat te filmen weten jullie misschien een andere camera met +punten en -punten alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou zeker geen normale camera nemen die ook kan filmen! Ik zou een filmcamera nemen die misschien foto's kan maken. Die canon is oorspronkelijk om foto's te maken. Ik heb een filmcamera'tje van toshiba. Prachtig dingetje heel handig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het gaat om KORTE films, dan heb je met een 5D een leuke combi tussen een fraaie fotocamera en een filmcamera. Maar bedenk dat veel fotocamera's, net als de 7D, een oververhitte chip krijgen als je lang filmt. Het is niet bedoeld voor b.v. een uur achtereen filmen, dat viel ons vies tegen (eigen ervaring).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kwam dit artikel nog tegen...
http://www.digifotopro.nl/artikel/2333460/gratis-webcast-filmen-met-je-dslr

Antwoorden (3)

De 5D wordt ook voor professionele films, videoclips en reclamespotjes gebuikt, dit is een prima filmcamera. Het voordeel is dat je relatief goedkoop andere objecieven ervoor kunt kopen. Bij een videocamera kan dit vaak niet of het is nogal duur. Een nadeel bij de 5D is wel dat het geluid niet erg goed is en dat je dat waarschijnlijk met een externe microfoon moet opnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een canon 5D is een professionele FOTO camera.
Als je dus wilt filmen, zou ik een echte filmcamera nemen.

Het grootste verschil tussen een filmcamera en een fotocamera is, het gebruiksgemak. Zo is de filmcamera geoptimaliseerd voor het maken van films. Waarbij je dus langduring de camera op je nek hebt en gemakkelijker de filmfuncties tijdens het filmen kunt instellen.

Bij een fotocamera is het gemak gelegd op het maken van foto's. Hierbij worden alle instellingen vooraf ingegeven voordat die ene foto wordt gemaakt.

Bovendien zijn filmcamera's slecht in het maken van foto's. En kunnen fotocamera's minder goed filmen. Dus niet zo goed als een filmcamera. Het is immers een FOTO camera!

Voor de rest sluit ik me wel aan bij het antwoord hierboven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek uit wat voor films je wilt maken en overweeg heel goed de keuze tussen een toestel als de 5D of een camcorder. Ik heb naast mijn camera die keurig HD kan filmen een cam aangeschaft, gewoon omdat dit beter werkt als met de fotocamera. Kwaliteit is prima, maar zeker als je veelt wilt zoomen ed is een echte camcorder nog steeds dik in het voordeel. Ik zie mijn fotocamera meer als een middel om snel iets op de film vast te kunnen leggen anders als dat ik de camcorder gebruik.