mijn digitale camera is tijdens de vakantie stuk gegaan, toen zat er nog garantie op. Nu mijn vakantie is afgelopen ben ik over de garantietermijn hee

ik ben dus volgens de fabrikant te laat. Hoe pak ik dit aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (2)

Als u een reisverzekering had afgesloten, dan kunt u daar mogelijk uw schade claimen. Dit is afhankelijk van hoe uw camera is stukgegaan. In geval van een technisch gebrek is dit claimen niet mogelijk.

Ook na het verstrijken van de garantieperiode mag u verwachten dat uw camera een bepaalde levensduur heeft. Als die niet gehaald wordt, dan dient de winkel, waar u het product gekocht heeft, voor een passende oplossing te zorgen. Te denken valt dan aan reparatie of aan vervanging. Bij reparatie en vervanging van de camera zal u wel om een bijdrage gevraagd worden, omdat u inmiddels vruchtgebruik van de camera heeft gehad.
13 jaar geleden
Verkopersgarantie is via de wet geregeld. Dit is wat anders als fabrieksgarantie.
Je hebt de camera echter niet gekocht bij de fabriek zelf, maar bij een verkoper (tussenpersoon). Daarbij geldt een verkopersgarantie.

Lees het onderstaande maar eens door van de Consumentenwijzer...
http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Garantie