Welke fotoviewer?

Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik foto's kan bekijken. Weet wel dat er honderden zijn, maar ik moet er eentje hebben waar ik naast de foto, ook alle technische gegevens op het scherm kan zien (aan de onderkant, bovenkant of zijkant). Met technische gegevens bedoel ik dus: type camera, lens, diafragma, iso, sluitersnelheid, eventueel gebruikte flitscorrectie, witbalans, etc.........
Wie kan mij helpen? Wel graag een gratis te downloaden shareware programma.

Toegevoegd na 13 minuten:
Verder hoeft het programma niks te doen. Dus niet teveel extra's met bewerkingen, etc....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan gratis te downloaden shareware heb je meestal niet zoveel - tenminste, die doen 't meestal maar 30 dagen en scheiden er daarna mee uit (tenzij je dan een betaalde versie aanschaft). (Of de software is uitgekleed of pest je met wacht-schermen.)
Je kan 't dus beter zoeken in *freeware*.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoelde dus freeware, maar shareware mag eventueel ook. Ik wil best betalen voor iets waar ik tevreden over ben.

Het beste antwoord

Ik gebruik altijd FastStone MaxView. Deze leest alle type bestanden en kan zelfs portable gebruikt worden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Open het prog met een afbeelding of met een map en je kunt meteen door alle afbeeldingen lopen als een slideshow in diezelfde map.
Werkt zelfs met RAW bestanden en als je wilt met kleurbeheer.
Klik je op de foto, verschijnt de 100% zoom als een vergrootglas om de scherpte te beoordelen. Met de 'i' krijg je de informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt meer op hetgene wat ik bedoel.
+1 (en... oh ja, de groeten van Italklaas)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel, de groeten terug :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi programma, simpel en doet precies wat ik wil. Bedankt.

Andere antwoorden (3)

Picasa is een prima fotoviewer en laat die gegevens ook zien: cameramodel, afdrukstand, fliter gebruikt, focuslengte, belichtingstijd, diafragma en nog meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken Picasa. Is een leuk (gratis) programma, maar eigenlijk iets te complex. Het heeft mij veel teveel mogelijkheden. Ik wil alleen foto's kunnen bekijken (incl. de gevraagde gegevens) en verder moet het programma niks meer of minder kunnen.
+1
capthavoc
13 jaar geleden
Het lijkt me sterk dat je daar niet aan kan wennen
Picasa is echt de beste die iemand je aan kan raden
er zijn zoveel ander die net zo complex in elkaar steken
juist omdat mensen dat willen
bovendien als je er aan gewend bent kan je langzamerhand die extra functies leren kennen.
zat er overigens ook geen proggie bij je camera zelf ?
wellicht is die handiger ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Picasa complex? Ik heb het laatst aan mijn vader van 73 uitgelegd, ook hij werkt er inmiddels mee. Ideaal om een grote fotoverzameling te beheren, goede zoekmogelijkheden, start lekker snel op.
Maar als je het alleen gaat om het bekijken van fotos en die informatie opvragen zou je ook Irfanview kunnen gebruiken. Ook gratis en supersnel. http://www.irfanview.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik beweerde ook niet dat ik daar niet aan kan wennen. Ik wil gewoon een simpele fotoviewer incl. die info die ik wil zien.
Voor de bewerken en beheren gebruik ik zo mijn eigen programma's.
ik gebruik irfanview. Prima, snel en gratis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
XNView. Is gratis, kan veel, is snel, maakt zelfs fotoalbums voor website, Nederlands en hoeft niet te worden geïnstalleerd als je dat prettig vindt (zip file multilanguage). Gebruik deze al jaren.