Wat is een goede videocamera van 300-500 euro ?

Wensen :
- Goede low light opnames (het is voor een poppodium dus veel s'avond filmwerk.
- Eventueel goed geluid.
- HD kwaliteit.

Wat is het voordeel van een camera met harde schijf ten opzichte van een sd card ? En hoeveel beeldmateriaal past er bijvoorbeeld op een 16gb SD card ?

Alvast bedankt...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

-Ik heb een Sony xr-155 met 120gb HD en 16gb SDcard. Deze kost gem. zo'n 500 euro. Hij bevalt goed, haarscherp beeld, grote hardeschijf + 16gb SDcard ( dat is ervoor om tijdens het filmen foto's te maken, die schrijft de camera dan weg op de SD card).
De camera heeft een speciaal processortje om in donkere plekken goed te kunnen filmen (Exmor R™). Dit werkt ook nog eens zowaar ! De 25x optische zoom ook netjes.
-Als ik in de hoogste HD qualiteit film kost dit zo'n 4mb per seconde. Dus met een 16 gb SD card kun je HD een uur filmen (64min).
-Een nadeel vindt ik dat de HD camera'tjes tegenwoordig erg klein zijn, en je dus een hele stille hand moet hebben om trillingsvrij HD te kunnen filmen, helemaal als je erbij gaat inzoomen.