Hoe kan ik mijn camera besturen via de computer?

Hallo,

Ik wil graag mijn camera op de pc aansluiten en via de pc foto's maken. Zo kan ik mijn camera via de computer besturen. Bestaat er een programmaatje waarmee dit kan?

Toegevoegd na 55 minuten:
Het is een Canon Powershot SX10IS

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
4.4K
Kimath
13 jaar geleden
wat voor camera? een webcam, een videocamera, een fototoestel?

Het beste antwoord

Zulke programma's zijn vaak te koop via de fabrikant, Canon, Nikon en Hasselblad hebben zulks. De camera moet er geschikt voor zijn. Helaas zijn meestal alleen de professionele en dus dure camera's hiervoor geschikt.

Dit gaat over camera's die, zoals je zegt, bestuurd worden via de computer. Dus ook sluitertijden, diafragma's, belichtingsprogramma's, lichtmeten, opname reeksen enz.

Camera's die hun gemaakte beelden extern kunnen opslaan hebben daarvoor een speciale aansluiting en de software zit bij de camera. Ook dit zijn de toch wat duurdere modellen.

Als deze software niet bij de camera zit, of niet als optie verkrijgbaar is (dat zal in de gebruiksaanwijzing staan) dan kan je ervan uitgaan dat de camera het ook niet kan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kuch, foutje van mij: net wat Kimath in zijn reactie als zegt: wat is het voor camera; webcam, foto of videcamera?

Ik ben in mijn betoog blindelings van een spiegelreflex uit gegaan omdat afstands (computer) besturingen in de fotografie redelijk veel worden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kijk eens naar deze software... Helaas staat jou camera er niet tussen.

http://software.canon-europe.com/software/0019449.asp?model=

Of deze software...
http://www.breezesys.com/PSRemote/index.htm

http://www.breezesys.com/PSRemote/features.htm#ps

---

Deze programma's worden voornamelijk door professionele fotografen gebruikt. Op dat toepassingsgebied zijn de programma's ook gemaakt en daardoor zijn ze nooit gratis. Dus als je er geld voor wilt uitgeven dan is dit het overwegen waard.

Misschien kan je creatief zijn op Internet en op een andere manier aan deze software komen. Daarmee kan ik je niet helpen op GoeieVraag, het is namelijk een illegale wijze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zigview zou voor u de oplossing zijn als u een DSLR zou hebben gehad. Uw camera is een Compact Camera met creatieve mogelijkheden, echter niet geschikt voor besturing via de PC.
Mijn vraag aan u luidt:
Wat wilt u fotograferen?
Waarom wilt u fotograferen via de pc?
Misschien kan ik u andere mogelijkheden aanbieden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet dan eerst een driver instaleren!